Fogadással kezdődött: 1898-ban Louis Renault jelentős összeget tett fel arra, hogy autója első nekifutásra feljut a párizsi Montmartre tetején húzódó Lepic utcára. A több száz érdeklődő közül tizenketten mindjárt vevők lettek, mert hogy a próba sikerült, és ezzel megalakulhatott a híres francia márka, melybe aztán Louis mellé testvérei Marcel és Fernand is beszálltak, ahogy a Renault az autósportba.
Formás futam
Az első Grand Prix-versenyt is ezzel a márkával nyerte meg a magyar Szisz Ferenc, akinek szobra is van a Hungaroringen, ahol a hétvégén másodszorra rendezik meg a WSR-t, mely nemcsak több kategóriás autóverseny, de igazi show, ráadásul ingyenes. A 3,5 literes, ötszáz lóerős autók úgy néznek ki, mint a Forma-1-esek, és metanollal is mennek. Innen indult a világbajnok Alonso, majd Kubica, Hamilton és Kovalainen. Ez egy lazább esemény, a futamok szünetében az átlagnézők, vagyis az ingyen érkezők is a bokszokba látogathatnak, vagy a paddockban nézelődhetnek a különleges szervizkamionok és lakóbuszok között.
Nem kevésbé érdekes a kétliteres Eurocup mezőnye, melyben egykoron Kimi Räikönnen és Felipe Massa is kezdett. A kocsik a 2006-os világbajnoki F-1-es Renault-ra épülnek, ezekből 750 készült, egyetlen darab ára 12,5 millió forint.
Itt lesznek még az autósport történetének legendás darabjai, olyanok, mint a Gordini, vagy a raliban és a 24 órás Le Mans versenyen is győztes Alpine. Nem kevésbé izgalmas a jövő, melyet a francia márka formatervezői mutatnak meg makettek és vázlatok formájában a helyszínen, a vázlatokat pedig haza is vihetik a látogatók, természetesen ingyen.