Ladával BMW ellen
A három éve a Túraautó Európa Bajnokságból kinőtt világbajnokság (WTCC) színes és népes mezőnye a hétvégén a brazíliai Curitibában, majd azt követően még 11 országban próbálja bebizonyítani, hogy olcsóbb autókkal is izgalmas lehet a versenyzés. A Nemzetközi Autószövetség (FIA) védőszárnyai alatt egyre terebélyesebb bajnokságban ugyan, eddig mindhárom alkalommal egy bizonyos BMW-vel induló Andy Priaulx-t hirdették ki győztesnek, ám erre fogadni az utolsó verseny előtt valamenynyi esetben meglehetően rizikós lett volna. A tavalyi esztendőben például a makaói megmérettetés idején még nyolc pilótának volt esélye a végső diadalra...
De nem csak ezért ajánlott a túraautósok sorozata a motorsport rajongóinak. Közel azonos teljesítményű, a szériaautókéhoz meglehetősen hasonló modellek igazi test a test elleni csatákat vívnak, ráadásul egy nap két versenyt is rendeznek, méghozzá úgy, hogy a nyolc pontszerző a második futamon fordított sorrendben startol el, alaposan felborítva ezzel az esetlegesen leosztottnak vélt erőviszonyokat. Ebben a mezőnyben a gyengébbek azért is esélyesek, mert az autók közötti különbséget úgy egyenlítik ki, hogy az élen végzettre többletsúlyt raknak.
Vasárnap a BMW, a Seat és a Chevrolet vág neki gyári háttérrel a sorozatnak. Nagy esélyesnek tartják a spanyolokat, mert a már tavaly is sokat fejlesztgetett Leon TDI dízelcsodával indulnak - legalábbis a két első futamon, melyeket aránylag magasan, a tengerszint felett rendeznek, így komoly esély kínálkozik az öszszes benzines ellenfél legyűrésére. A bajorok is sokat beszéltek 2007 végén a gázolajos motorokról, de a startnál ettől függetlenül a már jól megszokott 320si-t láthatja a nagyérdemű.
A Chevrolet garázsából szintén a már jól ismert Lacettik gördülnek ki, nem lesznek viszont a helyszínen a kiöregedett Alfa Romeo 156-osok, helyettük félig gyári Honda Accordokkal indul a korábbi esztendők sikercsapata, az olasz N.Technology.
Egészen friss hír, hogy az év középső szakaszában a Lada is bekapcsolódhat a küzdelmekbe, mégpedig a 2006 elején épített 110 WTCC modellel, mely hatalmas légterelőjével azért alaposan eltér az utcai modellektől, csakúgy, mint a kétliteres, háromszáz lóerős teljesítményű motor.