Az oroszlán nem bírt a gyűrűk urával
A franciák állva tomboltak, de aztán hamar leültek, mert a polpozícióból rajtoló Peugeot lecsúszott a pályáról, és az oroszlános pilóta Sebastian Bourdais hibáját kihasználva élre állt a vetélytárs német autó, melynek négy karikagyűrűs jelvénye az Audi, DKW, Horch, Wanderer frigyét jelképezi. A rövid jelvénykrónika után következett 1337 izgalmas perc: hol esett, hol zuhogott, hol ragyogott a nap, állandóan cserélgették a gumikat, sok volt a kicsúszás; biztonsági autó még nem volt ennyit a pályán a maratoni verseny történetében.
Az idegek harcát nem mindenki bírta, a harmadik körben a 3-as számú Audi pilótája, Mike Rockefeller a korlátnak ütközött, így a versenyben maradt két-két autóval kiegyenlítődtek a rivális élcsapatok esélyei. A maratoni futam szabályainak megfelelően három pilóta váltotta egymást, általában 10-12 körönként, ami nagyjából 30-40 perces vezetést jelent. A kilencedik órában, a 139-ik körben a boksztáblán boldog születésnapot kívántak az éppen 43-ik évét betöltő Capellónak, aki akkor 36,9 másodperccel vezetett.
Éjfél után megritkultak a tribünök, a háromszázezerből vagy százezren aludni mentek, na, nem haza, hanem sátorba, lakókocsiba és fapados szekrényhotelbe, ami a versenypálya szomszédságában fekvő expo pavilonjaiban kialakított 2x2 méteres szobákat jelent.
Miközben a nézősereg harmada pihent, pilóták egymást váltva hajtották a gépeket, melyek egyre fogytak. Reggel nyolcra már közel felére csökkent a rajtnál még 54 autóból álló mezőny. A befejezés előtt öt és fél órával gumidefekt és futóműsérülés miatt kiesett a második Audi, ezzel a viadal összes terhe az 1-es számú autóra és a Biela-Pirro-Werner trióra maradt. A huszonkettedik órában kiment a bokszutcába a második helyen álló Peugeot, mely vélhetően motorhiba miatt nem folytatta a versenyt, ezzel megint kiegyenlítődött az élmezőny.
A huszonnegyedik órában megállt a levegő az Audi-birodalomban: egyetlen autójuk hirtelen lassulni kezdett, ám mint később kiderült, csak óvatosságból, mert a bokszban harminc másodperc alatt nemcsak pilótát cseréltek, hanem gumit is. Az esős mintázatú abroncsokkal aztán szárnyra kapott az Audi, de már nem növelte hatkörös előnyét, hanem inkább biztonsággal hajtott. Az utolsó percekben mindenki elkönyvelte a német-francia meccs eredményét, amikor a pálya közepén leállt a Peugeot... Még az Audi depójában is döbbent csend lett, de aztán megindult a francia autó, erre pedig a németek is tapsoltak.
Megint dízelek győztek: a prototípusoknál első lett az Audi, immár hetedszer, másodiknak futott be a Lamy-Sarrazin-Bourdais trió által vezetett Peugeot 908-as, aztán egy Pescarolo Judd következett. A Ford szomorkodhat, mert eladta a James Bond-filmekben sikeres és nemes márkáját, a maratonin a 007-es rajtszámú Aston Martin nyert a sorozatgyártású autók kategóriájában, ráadásul a csapat mind a hat DBR9-ese bírta a 24 órás versenyt. A célba ért 29 autó 350 kör alatt ötezernél több kilométert tett meg, olykor 330 km/órás sebességgel.
Bosszúból győzni
Tisztább a verseny, de...
A dízelek már nemcsak csendesebbek, de tisztábbak is benzines versenytársaiknál: a kocsikba tankolt üzemanyag kéntartalma nulla, és a részecskeszűrőknek köszönhetően korom se kerül a levegőbe, ám a 300 km/óra feletti sebesség miatt a versenyautók átlagfogyasztása 46 liter...