Hétszáz lóerős gépek a Hungaroringen

Jó versenyért nem kell külföldre utazni: a hétvégén tizenhat futamot rendeznek Mogyoródon, ahol több márka autói küzdenek a bajnokságokban.

A hagyományosan népszerű rali mellett a pályaversenyzés fejlődik a legdinamikusabban Magyarországon: az idei bajnokságban például a három márka-kupasorozat mellett kis és nagy túraautós, valamint együléses formaautós széria is fut.

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség második legnépesebb szakága az idén hét versenyhétvégét szervez, kettőn már túl vagyunk. Öt erőpróba helyszínéül három épített pályát (Hungaroring, Pannóniaring, Euroring) választottak, kettőt pedig lezárt közúton (Orfű, Parád) rendeznek. Mogyoródon a 14 körös futamokon együtt rajtoltatják a mezőnyt, míg a baranyai lankákon napi kettő - egyesével rajtolt - felfutás időeredményei alapján hirdetnek győzteseket. A mezőny autói három csoportra oszthatóak: a kupaszériákban (Seat Leon, Renault Clio, Suzuki Swift) teljesen egyforma technikai feltételek mellett küzdenek a pilóták; a kis és nagy túrakocsik vegyes csoportoknak számítanak; míg a formaautók között együléses betontorpedók versengenek.

A 2007-es bajnokság sztárja kétségkívül az idén először pályára lépő Seat Leon gyári versenygép, melyből tavasszal 15 érkezett Magyarországra. A 300 lóerős latin különlegesség négy európai országban már tavaly is bizonyított, kétliteres turbómotorral, kormányról kapcsolható DSG-váltóval, tekintélyes szárnnyal és diffúzorral, különösen hatékony fékekkel és profi futómű-állítási lehetőségekkel rendelkezik - ennek megfelelően a hazai pályák egyik legdrágább versenyautója.

A kupasorozatok középső lépcsőjének számítanak a Renault Cliók, melyek maximálisan 180 lóerőt adnak le. A szintén kétliteres francia kisautókat itthon, a Zengő Motorsport műhelyében építették át, és jól eltalált tuningjuknak köszönhetően hamar közkedveltté váltak a hazai versenypályákon: egy alkalommal még az F-1-es Magyar Nagydíj betétfutamaként is szerepeltek.

A legnépesebb szériában tavalytól hazai gyártású és ugyancsak itthon versenygépekké alakított Suzuki Swiftek vezetői mérik össze tudásukat. A kis méregzsákok ugyancsak 1300 köbcentisek, ám így is majdnem 100 lóerőre képesek, emellett minden paraméterükben alkalmasak arra, hogy a gyorsasági versenyzés felé kacsingatók ilyen kocsikban ismerkedhessenek meg a pályaversenyzés szépségeivel.

A kis túraautók versenyében korosabb Skodák, Fordok, Volkswagenek, Ladák és átépített Suzukik mellett a tavaly év végén megszűnt Opel Astra Kupa megmaradt példányai és szerelmesei lépnek pályára. E kategória jellemzője még, hogy itt aránylag alacsony költségvetésből megoldható az indulás, a résztvevők többsége házilag tökéletesítgeti autóit.

Aki a nagy túraautók mezőnyében szeretne győzni, annak már mélyebben a zsebébe kell nyúlnia, abban a kategóriában ugyanis komoly Porschék, BMW-k és Mitsubishik indulnak, de ebbe az osztályba neveznek a Wankel-motoros RX-8-as Mazdák is. Miután itt majdnem minden tuning megengedett, többek között 700 lóerős teljesítményű Lancerrel is számolnia kell a merész vállalkozónak. Az általában ingyenes hétvégéken a nézők persze örülnek az aszfaltszaggató teljesítményeknek, pláne ha a Silver Sting névre keresztelt prototípus is pályára lép.

A Forma-1 élményét leginkább nyújtó széria az együléseseké, melynek mezőnyében túlnyomórészt Formula Renault-k indulnak, és az idén vadonatúj F-3-as autó is nevezett. A rajtnál általában hölgyek is felsorakoznak, az uralkodó azonban kétségkívül az F-1-et is megjárt Channoch Nissany, illetve Nissan Coloni versenyautója.

A gyorsasági bajnokság V-VI. futamát rendezik a hétvégén a Hungaroringen, ahol a pénteken kezdődő edzések, időmérők és a hétvégi futamok is látványosak. Az autóversenyzés hazai szerelmeseinek dolgát ingyenes buszjáratok és belépők könnyítik. Mivel a megmérettetés a FIA Közép-európai Zóna Trófea sorozat része, külföldi nevezők is bőségesen akadnak: itt lesz többek között egy Saleen S7-es, illetve egy-egy DTM-es Mercedes CLK és Audi TT. A látnivalók június 15-e és 17-e között a nálunk vendégszereplő lengyel Kia Picanto Kupával és európai F3000-es versennyel egészülnek ki. (További információk a rendező weboldaláról, a www.foenixmse.hu-ról szerezhetőek be.)

A legfiatalabb márkabajnokságban Seat Leonokkal lehet rajtolni
A legfiatalabb márkabajnokságban Seat Leonokkal lehet rajtolni
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.