Tibeti csúcs

Roncskezelés, gázautózás, Csepel-kiállítás és gyermekbiztonsági bemutató is lesz a holnap kezdődő automobil 2006 rendezvénysorozaton.

A járműipar legjelentősebb magyarországi szakkiállítása nyílik csütörtökön a Hungexpo Budapesti Vásárközpontjában. A 19. Autotechnika és a korábban Győrben rendezett Autó Diga mintegy 13 ezer négyzetméternyi területén 13 ország 130 szerviztechnikai, diagnosztikai és alkatrészekkel foglalkozó cége mutatkozik be. A két évvel korábban megrendezett autótechnika kiállításra 27 ezren látogattak, idén húszezer érdeklődőre számítanak.

Lesz gyermekbiztonsági eszközök töréstesztje, hifi-hangverseny, tuningautó-show és rendszerteszterek bajvívása. A négy nap alatt nyolc konferencián többek között szó lesz a roncsautók kezeléséről, a gázautózásról, a dízeltechnológiáról, a fedélzeti távdiagnosztikáról, az elektronikus tachográfról, az alkatrész-garanciákról, a szavatosságról, a szaktanári továbbképzésről és az európai járművizsgáztatásról.

Megemlékeznek egy fél évszázados túráról is, melyen 1956 őszén három Csepel HD-420 teherautó 5160 km-es próbaúton vett részt Kínában. A Lancsou-tól Tibet szívéig, a dalai láma lasszai palotájáig tartó egy hónapos túrán éjszaka mínusz 25 Celsius-fokos volt a hőmérséklet, nappal pedig 35 fokos a hőség. Az expedíción részt vett Pentelényi János a Csepelek főkonstruktőre és egy legendás magyar kisautó tervezője: a Pente, egyetlen példánya napjainkban a Budapesti Közlekedési Múzeumban látható. Az öt próbamesteren kívül a csapat tagja volt még Dr. László András orvos és Rév Miklós, a Szabad Nép fotóriportere. A dízelmotorok fejlesztésének köszönhetően a magyar járművek a ritka levegőjű hegyekben, 5450 méteres magasságban is megállták helyüket, és bírták a versenyt a német, kínai és csehszlovák modellekkel, a próbaút sikere új piaci lehetőségeket jelentett a magyar járműiparnak.(B. J. )

Automobil 2006

A naponta 10-18-ig, illetve október elsején, vasárnap 10-től 17 óráig látogatható rendezvényre a két napra szóló szakmai belépő ára kétezer forint, a normál jegy 1300 forintba, a diák- és nyugdíjas jegy 800 forintba kerül. A kiállítás a 2-es metróval és az expobusszal közelíthető meg.

Csepel-teherautók 5160 kilométeres túrája, 1956 szeptemberében
Csepel-teherautók 5160 kilométeres túrája, 1956 szeptemberében
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.