Tibeti csúcs
A járműipar legjelentősebb magyarországi szakkiállítása nyílik csütörtökön a Hungexpo Budapesti Vásárközpontjában. A 19. Autotechnika és a korábban Győrben rendezett Autó Diga mintegy 13 ezer négyzetméternyi területén 13 ország 130 szerviztechnikai, diagnosztikai és alkatrészekkel foglalkozó cége mutatkozik be. A két évvel korábban megrendezett autótechnika kiállításra 27 ezren látogattak, idén húszezer érdeklődőre számítanak.
Lesz gyermekbiztonsági eszközök töréstesztje, hifi-hangverseny, tuningautó-show és rendszerteszterek bajvívása. A négy nap alatt nyolc konferencián többek között szó lesz a roncsautók kezeléséről, a gázautózásról, a dízeltechnológiáról, a fedélzeti távdiagnosztikáról, az elektronikus tachográfról, az alkatrész-garanciákról, a szavatosságról, a szaktanári továbbképzésről és az európai járművizsgáztatásról.
Megemlékeznek egy fél évszázados túráról is, melyen 1956 őszén három Csepel HD-420 teherautó 5160 km-es próbaúton vett részt Kínában. A Lancsou-tól Tibet szívéig, a dalai láma lasszai palotájáig tartó egy hónapos túrán éjszaka mínusz 25 Celsius-fokos volt a hőmérséklet, nappal pedig 35 fokos a hőség. Az expedíción részt vett Pentelényi János a Csepelek főkonstruktőre és egy legendás magyar kisautó tervezője: a Pente, egyetlen példánya napjainkban a Budapesti Közlekedési Múzeumban látható. Az öt próbamesteren kívül a csapat tagja volt még Dr. László András orvos és Rév Miklós, a Szabad Nép fotóriportere. A dízelmotorok fejlesztésének köszönhetően a magyar járművek a ritka levegőjű hegyekben, 5450 méteres magasságban is megállták helyüket, és bírták a versenyt a német, kínai és csehszlovák modellekkel, a próbaút sikere új piaci lehetőségeket jelentett a magyar járműiparnak.
Automobil 2006