A dízelhibridé a jövő?
A csehországi (Kolin) és a hamarosan belépő szlovákiai gyár ezért volt fontos számukra. Nagyszombaton (Trnava) gyártják majd a 307-est is. Ettől a típustól magyarországi piaci részesedésük egyszázalékos növekedését várják. Egyébként elégedett az új gyárak telepítésével, s mindenképpen jó döntésnek tartja, hogy térségünkben így is megjelentek. A növekvő kapacitás teszi lehetővé - mondta -, hogy a Peugeot-Citroën termékeinek életkora átlag hat évről háromra csökkenjen.
Ez a szép és korszerű kocsi vajon a jövő autója-e? - kérdeztem a kilátásokról a cégvezért. Jean-Martin Folz szerint az autóban máris sok olyan gépészeti és elektronikai megoldás van, amely a jövő ígéretét hordozza.
A PSA egyébként azon van, hogy csökkentse a benzinfüggőséget. Nemcsak annyiban, hogy autóikat képessé teszik a biodízel fogyasztására, de kifejlesztették a maguk dízel-hibrid hajtóművét is. - Ez - hangsúlyozta - jobb, mint a jelenleg is működő hibridek, mert a dízelmotor eleve kevesebbet fogyaszt, és kevésbé szennyez. Kísérleteznek villanyautókkal is, várják az új helytakarékos, nagy teljesítményű akkumulátorokat. A másik lehetséges út a földgázhajtású motorok bevezetése.