A dízelhibridé a jövő?

Az autó jövőjéről kérdeztük a PSA Peugeot-Citroën elnökét. Jean-Martin Folz elmondta a Népszabadságnak, hogy az új EU-tagállamok ígéretes piac, ahol a Peugeot eddig is jobban szerepelt, mint az uniós átlag. Ezenkívül ahogy az EU súlypontja elmozdult Kelet felé, egyre fontosabb lett számukra ez a térség. A cég kapacitáshiánytól szenvedett, nyugat-európai gyárai túlterheltek voltak.

A csehországi (Kolin) és a hamarosan belépő szlovákiai gyár ezért volt fontos számukra. Nagyszombaton (Trnava) gyártják majd a 307-est is. Ettől a típustól magyarországi piaci részesedésük egyszázalékos növekedését várják. Egyébként elégedett az új gyárak telepítésével, s mindenképpen jó döntésnek tartja, hogy térségünkben így is megjelentek. A növekvő kapacitás teszi lehetővé - mondta -, hogy a Peugeot-Citroën termékeinek életkora átlag hat évről háromra csökkenjen.

Ez a szép és korszerű kocsi vajon a jövő autója-e? - kérdeztem a kilátásokról a cégvezért. Jean-Martin Folz szerint az autóban máris sok olyan gépészeti és elektronikai megoldás van, amely a jövő ígéretét hordozza.

A PSA egyébként azon van, hogy csökkentse a benzinfüggőséget. Nemcsak annyiban, hogy autóikat képessé teszik a biodízel fogyasztására, de kifejlesztették a maguk dízel-hibrid hajtóművét is. - Ez - hangsúlyozta - jobb, mint a jelenleg is működő hibridek, mert a dízelmotor eleve kevesebbet fogyaszt, és kevésbé szennyez. Kísérleteznek villanyautókkal is, várják az új helytakarékos, nagy teljesítményű akkumulátorokat. A másik lehetséges út a földgázhajtású motorok bevezetése.

Jean-Martin Folz, a PSA elnöke
Jean-Martin Folz, a PSA elnöke
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.