A drága üzemanyag ellenére veszik a városi terepjárókat
A járműiparnak kedvez a fogyasztói magatartás, mert a városi terepjárók, az úgynevezett SUV-ok nagyobb haszonréssel adhatók el. Az év első felében ebben a szegmensben a nyugat-európai eladások 11 százalékkal ugrottak meg, közelítve az 50 ezer darabot. Az elemzők szerint ebben a kiemelkedő növekedésben szerepet játszik, hogy a SUV-kategóriában több új modell jött ki, köztük olcsóbb dél-koreai gyártmányok. Más kérdés, hogy egyes modellek már a korább jellemzőnél kisebb motorokat kapnak. Korábban a nagy fogyasztású motorokkal felszerelt kocsik iránti kereslet megtorpant, és a gyártók üzemanyag-takarékosabb erőgépeket kezdtek rakni nagyobb autóikba. Ma a SUV-ok is takarékosabb motorokat kapnak. A vevőket már nem csak az izgatja, hány literes motor van benne, hanem az is, mennyit fogyaszt.