A professzor nem hisz a kancellárnak
Hiába csökkent jelentősen a nyugat-európai piacokon a villanyautók ára, így sem veszik őket, állítja a Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutatóintézetének igazgatója, Ferdinand Dudenhöffer annak apropóján, hogy a „Nemzeti Platform az Elektromos Mobilitásért” mozgalom harmadik helyzetjelentését nyújtotta be a német kormánynak. A tanulmány szerint további támogatások nélkül 2020-ig legfeljebb 600 ezer villanyautó forgalomba helyezése tűnik reálisnak, miközben a kancellár tervében egymillió szerepel, Dudenhöffer professzor szerint legfeljebb százezer. Az igazgató üres beszédnek tartja Angela Merkel ezzel kapcsolatos kijelentéseit, és ezt számokkal is alátámasztja.
2011-ben 2044, az idei év első öt hónapjában 1478 villanyautó kapott német rendszámot, és a mennyiség kevesebb mint felét, pontosan 681 darabot vették magánszemélyek, vállalatok vagy bérautó-társaságok, a többi a gyártók és márkakereskedők bemutató autóiként szerepel.Tavaly Németországban 3,2 millió új személyautó kelt el. A villanyhajtásúaknál piacvezető Mitsubishi iMiev modelljéből tavaly 683 kelt el Németországban, ahol jelentősen estek az árak, de a Duddenhöffer szerint nem azért, mert csökkentek az előállítási költségek, hanem mert nem fogynak. A piac legkisebb elektromos minije, a kétüléses Smart 23,7 ezer euróba kerül, miközben az ugyancsak Daimler által gyártott és formára teljesen azonos benzines változat ára 10,3 ezer euró.
A professzor szerint az elektromos autókat átfogó offenzívával és nem négy régióra korlátozott kirakati bemutatókkal kell reklámozni: sokkal fontosabb támogató forgalmi intézkedéseket bevezetni: a városközpontokba például csak villanyautókkal lehessen behajtani,