850 lóerős Dacia
Nagy kihívást vállalt a Dacia sportrészlege: miután négyszer nyert Andros jégversenyt a Dusterrrel Alain Prost, az egykori Forma 1-es világbajnok, idén a legendás Pikes Peak futamon is elindul.
A jeges változat sem volt gyenge, hiszen szénszálas erősítésű műanyag karosszéria alatt V6-hengeres, háromliteres 350 lóerős teljesítményű és 360 newtonméteres nyomatékú Renault motor lapult, ám a hegyi felfutó versenyre ennél is erősebb lesz. A Renault Sport Technologie fejlesztésű motorja 850 lóerős teljesítményű, és a csővázas kocsi csak fazonjában idézi a Dustert Kell a bődületes teljesítmény, mert az autók háromszáz lóerőt gyengülnek a légritka magasságú célnál.
Szekérúton autózni, ez a mottója a Colorado államban rendezett versenynek, melyet két denveri fiatalember talált ki. Yont és Felker 1901. augusztus 12-én kilenc óra alatt ért fel gőzvontatójával a Pikes Peak 4200 métere magas csúcsára. Az első felhő futam győztese, és minden idők legfiatalabb bajnoka a washingtoni Rea Lentz lett, aki 22 évesen 20 perc és 55.6 másodperc alatt tette meg a húsz kilométeres, és 156 kanyarral tarkított távot Roman Demon Special típusú automobiljával. Napjainkban a tízperces álomhatárt ostromolják a megszállottak, a rekordot Monster Tajima tartja: 2007-ben Suzukival 10 perc 1,408 másodperc alatt száguldott fel az 1439 méter emelkedésű pályán.