Ráfér a képzés a magyar vezetőkre

Nem kell engem képezni, van jogsim, és több éve vezetek baleset nélkül. Nagyjából így vélekedik magáról a többség, ami nagy hiba, állítja Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke (ANK), aki szerint mindenkinek van még mit tanulni, hiszen a közlekedési balesetek 99 százalékának oka emberi hiba. Tavaly 638-an haltak meg az utakon, ami jelentős javulás, mert 1990-ben 2432-en, 2000-ben 1200-an vesztették életüket közlekedési balesetben, és Kiss Csaba rendőr alezredes, az ORFK Országos Baleset-megelőzési Bizottságának főtitkára szerint is van még min javítani, hiszen a gyermek áldozatok szülői felelőtlenséggel magyarázhatóak: sok autóban nincs gyerekülés, és a nyolcvanszázalékos hazai biztonságiöv-használat is messze elmarad az európai átlagtól. Sokat segíthetnek a vezetéstechnikai továbbképzések.

A legtöbb tréningnek a Hungaroring és az Autóklub, valamint több kiszolgált reptér ad otthont, napraforgóföldön most épül egy teljesen új és világszínvonalú pálya. Driving Camp Hungary, ez a neve a Zsámbék melletti területnek, ahol az Első Magyar Közlekedésbiztonsági és Vezetéstechnikai Központ működik majd. A 13,5 hektáros és közel hárommilliárd forint értékű beruházás szeptemberre készül el. Reinhard Platzer vezérigazgató és többségi tulajdonos lapunknak arra a kérdésére, hogy válság idején nem tartja-e túl merész vállalkozásnak a beruházást, azt válaszolta, hogy először ő is szkeptikus volt, de főleg azért ígéretes a driving camp, mert a régióban nincs hasonló méretű és felszereltségű létesítmény, ezért is szállt be a tízmillió eurós projektbe, melynek 75 százalékban tulajdonosa, a többi a magyar partnereké. Az építkezés tempóját, minőségét és a magyar csapatot látva is bizakodó. A beépített eszközök, a változtatható vízfüggönyök és rántókorongok is a legkorszerűbbek, ami különösen fontos egy vezetéstechnikai és közlekedésbiztonsági központban. Széles ügyfélkörben reménykedik az igazgató, aki szerint nem csak magánszemélyek és cégek alkalmazottai használják majd a pályát, ami autógyártók új modelljeinek tartóssági tesztelésére is alkalmas. Az M1-es autópálya közelében fekvő létesítmény nem zavarja a lakókat, mert távol fekszik a legközelebbi településtől. Motorkerékpárokkal, személyautókkal, teherkocsikkal és buszokkal is lehet majd tréningezni, a gyorsasági és ügyességi szlalomszakaszok mellett offroad területen többféle képzést szerveznek. Ausztriában tizenhat hasonló pálya működik, ezeknél nagyobb és korszerűbb lesz a zsámbéki napraforgóföldeken épülő komplexum.

Épül a zsámbéki tesztpálya
Épül a zsámbéki tesztpálya
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.