Annyi töltőpont, ahány autó

Nem indul könnyen a villanyautózás itthon, és nemcsak a drága modellek, hanem a kiépítetlen töltőhálózat miatt sem.

Nem indul könnyen a villanyautózás, és nemcsak a drága modellek, hanem a kiépítetlen töltőhálózat miatt sem. Igaz, ez a probléma csak keveseket érint, mert több töltőkút van, mint ahány villanyautó idén elkelt itthon. Bővül ugyan a választék, de nagyon lassan, és a legújabb modell, az Opel Ampera is inkább a márka imázsépítését szolgálja, bár kétségtelenül példaértékű, hiszen ez egy hétköznapi használatra is alkalmas, környezetbarát gépkocsi. Viszont drága, pontosabban jóval drágább azonos méretű társaiknál. Az Ampera kétszer annyiba kerül, mint márkán belüli modelltársa, az Insignia. A jól felszerelt alapváltozat ára 13,5 millió forint, a prémium felszereltségű modell 15 millióért kapható.

Magyarországon elektromos autókból tavaly húsznál kevesebbet, idén tízet helyeztek forgalomba. Koncz Gábor, az Opel Magyarország igazgatója bízik az Év autója címet elnyert kocsi piaci sikerében is. A hatótávolság-növelő rendszerével az Ampera jóval hosszabb útra képes egy feltöltéssel, mint a villanyautók többsége, így elutazhat vele a család vakációzni a Balatonra vagy akár európai körútra is indulhat. Nagy kérdés még az autók továbbértékesítése. Az importőrök jelenleg is tárgyalnak a lízingcégekkel, hiszen nincs hazai tapasztalat az ilyen típusok használtpiacon való értékéről. Ez sokakat visszatart. Talán enyhíti a kockázatot, hogy az Opel nyolc év jótállást vállal az akkumulátorra és az elektromos hajtásra.

A holland piacon Amperából havonta ötszáz kelt el, hála az északiak környezetvédelmi elkötelezettségének és persze a központi támogatásnak: adótételek formájában az autó bruttó árának negyven százalékát elengedi a kormány, hogy ezzel is ösztönözze a zöldmodellek vásárlását. Magyarországon a regisztrációs adó csökkentésén kívül egyelőre nem kapnak más támogatást a potenciális vevők. Több cég ajándékaként egyelőre ingyenesen használható a tíz nyilvános budapesti villanyautótöltő, igaz, ennek legfőbb magyarázata, hogy ekkora flottára nem érdemes még számlázni. Külföldi példákhoz hasonlóan itthon is ösztönző lehet a behajtási vagy dugódíj bevezetése, már ha a készülő szabályozás Budapesten is kivételezne a villanymeghajtású autókkal.

Budapesten tíz helyen lehet tölteni
Budapesten tíz helyen lehet tölteni
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.