Nagyszámosok klubja

A volumen nem minden, de egy kerek szám, például a százmillió darab fontos mérföldkő minden cég életében, amit jubileumi modellel is megünnepelnek.

Az autógyártás 126 éves történetében négyezernél több márka próbálkozott sorozatgyártással, jelenleg kétszáz aktív. A gyártók csúcsát 350 millió autóval a Ford tartja, aztán márkaként a Toyota és Volkswagen következik.

A háromszázmilliomodik Ford egy különleges Mustang volt. A Fordhoz tartozik még a Lincoln, a Toyotához a Lexus, Daihatsu és Scion, a Volkswagenhez az Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini és a Porsche. A százmillió felettiek klubjában van még a General Motors cégcsoport (Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Holden, Opel, Vauxhall és Wuling). A századik születésnapját tavaly ünneplő Chevrolet márka autóiból kétszázmilliónál több kelt el. Elérte már a százmilliót a FIAT-csoport is (Alfa Romeo, Lancia, Ferrari és Maserati).

A legnagyobb darabszámban gyártott modell a Toyota Corolla, amelyből 1966 óta 38,3 millió készült, a második helyen a Volkswagen Golf áll 31 millióval. A japán márka első generációs Corollája még orrmotoros és hátsókerék-hajtású volt, miközben a német népautó 1974-től következetesen fronthajtással készült, vagyis 38 éve azonos a konstrukciója. Majd fél évszázadon át tartotta a rekordot a klasszikus tömegmodell: a Ford T-modellből 1908 és 1927 között 15 007 033 készült, ezt a Volkswagennek 1972 februárjában sikerült túlszárnyalnia: a 2003 júliusáig gyártott Bogárból összesen 21,6 milliót adtak el. Az utolsó sorozatot, a mexikói Ultima Edicionét 1,6 literes, 46 lóerős teljesítményű bokszermotorokkal, vízöntő kék vagy holdtölte bézs színben 8400 euróért árusították. A Peugeot 2008-ban ünnepelte ötvenmilliomodik autóját.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.