Milyen modellre vevő a világ?

Vannak a dobogón egymást váltogató világelső cégek, melyek toplistás autókat gyártanak. Vagy mégsem?

A 2011-es adatok alapján a 9 millió darabos General Motors vezet, ez 7,6 százalékos növekedést jelent. Hála a kínai és USA-piac növekedésének, rekorderedményével a világ második járműgyártójává lépett elő a VW-konszern, mely 8 millió autót adott el világszerte, és 14,3 százalékos növekedése elég volt ahhoz, hogy megelőzze a korábbi listavezetőt, majd 2010-ben már a második helyre csúszott Toyotát. A Japánt ért március természeti katasztrófa és a novemberi thaiföldi árvíz miatt 6 százalékos termeléscsökkentésre kényszerült Toyota 7,9 millió autója tavaly már csak a negyedik helyre volt elég, mert harmadik lett a 8,03 millió darabos Renault–Nissan-egyesülés.

Hiába első azonban a General Motors, ilyen vagy GM márkájú autó nincsen, van viszont a cégcsoportnak Chevroletje, melyből tavaly 4,76 millió kelt el, ebből minden harmadik az USA piacán. A modellek listáján mégsem ezzel, hanem az inkább csak a kínai piacon ismert Wuling Sunshine mikrobusszal sikerült a legjobb eredményt elérnie a GM-nek: a 943 ezer autó a harmadik helyre volt elég. A Wuling a kínai-amerikai GM–SAIC vegyes vállalathoz tartozik, ott gyártják az európai ízlésnek kevésbé megfelelő, nyolcszemélyes kocsit. A General Motors sikermárkájának legkeresettebb modellje tavaly a Chevrolet Cruze volt, de a 691 ezer darabbal csak a kilencedik helyet sikerült megszereznie.

A gyártók listájának negyedik helyezettje, a Toyota vezet a topmodelleknél: a Corolla–Auris párosból tavaly 1,02 millió kelt el. Némileg fura, hogy a Forbes listáján összeadták a ferde hátú és a szedán típust, miközben a hasonló elvek alapján gyártott Volkswagen-ikreket külön számolták, pedig ha összeadták volna a 745 ezer Jettát és a 640 ezer Golfot, akkor már a németek vannak a topon.

De maradjunk az eredeti listán, melyen igencsak szoros a verseny a dobogón, hiszen a Hyundai Elantra csak tízezerrel maradt le az első helyről: az észak-amerikai Év autója és AutoBest díjat elnyert modellből 1,01 millió kelt el. Jól szerepelt a dél-koreai konszern másik márkája is: a 815 ezer Kia Rio az ötödik helyre volt elég. Az első tízben két Ford is szerepel: a negyedik helyezett Focusból világszerte 919 ezer, a Fiestából 815 ezret vásároltak.

 

Topmodellek a világpiacon

2011-ben

(darab)

Forrás: Forbes

1. Toyota Corolla 1,020,000

2. Hyundai Elantra 1 010000

3. Wuling Sunshine 943 000

4. Ford Focus 919 000

5. Kia Pride 815 337

6. Ford Fiesta 781 147

7. VW Polo 780 000

8. VW Jetta 745 000

9. Toyota Camry 726 000

10. Ford F-Series 702 000

11. Chevrolet Cruze 691 000

12. VW Golf 648 000

13. Nissan Tiida/Versa 590 000

14. Opel Corsa 574000

15. VW Passat 565000)

16. Honda Civic 555 071

17. Toyota Yaris/Vitz 555 000

18. Honda CR-V 530 000

19. Hyundai Sonata 522 000

20. Toyota Hilux 490 000

21. Honda Accord 488 000

22. Suzuki Alto 480 000

23. Chevrolet Silverado 478 000

24. Renault Clio 474 000

25. Opel Astra 464 000

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.