Jobb és tartósabb, ha sótlan
Fagy és hó idején a kiszórt só, homok és kőzúzalék a csúszós utakon a biztonságos közlekedést segítette, de károkat is okozhatott az autóban, ezért érdemes alaposan letisztítani, valamint átvizsgálni a karosszériát és ha kell, javítani a hibákat. A tél után a szokásosnál alaposabb mosást érdemel az autó.
Ne sajnáljuk a pénzt meg az időt egy alapos gőzborotválásra, leginkább a kocsi alját és különösen a kerékjárati dobokat, küszöböket és futóműalkatrészeket, valamint az ajtóperemeket szabadítsuk meg a szennyeződéstől. Ha már kívül minden tiszta, pótoljuk az ablakmosót, és ha kell, az akkumulátorban, valamint a hűtőrendszerben is a hiányzó folyadékot, de ellenőrizzük a motorolaj szintjét is.
Az akkusarukra rakódott szennyeződés rontja az áramvezető képességet, ezért azt fémkefével kell megtisztítani, majd szilikonzsírral bekenni a csatlakozókat. Ajánlatos kitakarítani a motorteret is, például a szabadon futó ékszíjat, mely a sólerakodástól megcsúszhat, ami a töltés és a hűtés hatásfokát rontja.
A nedves vagy összeszáradt falevelek eltömíthetik a légjáratokat, a szellőzők eltömődése pedig akadályozza az utastér levegőcseréjét, és növeli a párásodást. A műszerfalat és az ablakot szöszmentes kendővel kell tisztítani.
A kárpitok és a padlószőnyegek porszívózása után a gumibetéteket mosószeres vízzel keféljük át. A zárakat és zsanérokat érdemes olajazósprayjel befújni, ezt nemcsak a könnyebb működéssel, de tartóssággal is meghálálják a szerkezetek. Az utastérre és a karosszériára évszaktól függetlenül hetente ráfér a takarítás.
Érdemes alaposan átvizsgálni a csomagtartót: emeljük fel a szőnyeget, takarítsuk ki, és ha nedves, keressük meg a forrást. Mérjük meg a pótkerék és természetesen a felszerelt kerekek nyomását, és ha kell, pótoljuk a levegőt.