Nem ezeket választottam
GAJDÁN MIKLÓS, az autóMAGAZIN szerkesztője, az Év autója-zsűri tagja első helyre tette a győztest, mert az Ampera használható villanyautóként, miközben minden kényelmi és praktikus szempontot kielégít: van csomagtartója, hűt-fűt, és nem benzinnel megy. Ha akkumulátora lemerül, generátorként tölti a belső égésű motor. A Ford Focus azért tetszett, mert mindent tud, amit egy kompakt autónak tudnia kell: tágas belül, korszerűek a motorjai, jól felszerelhető, ráadásul annyi biztonsági extrát lehet venni hozzá, mint némelyik prémium autóhoz sem. A karosszériakínálata is teljes, és mindennek a tetejébe az ára is az elérhető kategóriába tartozik. – A környezetbarát Ampera/Volt párosnak kilenc pontot, a hagyományos technikájú, de sok vezetőtámogató biztonsági rendszerrel felszerelt Ford Focusnak hét pontot adtam. Nálam ezután jött a 3-3 pontos Citroën DS5-ös és a Volkswagen up!, majd egy-egy pontot adtam a Fiat Panda, a Range Rover Evoque és a Toyota Yaris triónak. Én nem ezt a hetet választottam, nálam döntős volt a sziporkázó technikát felvonultató Audi A6, a kompakt osztályba új színt hozó Hyundai i40 és az Euro6 követelményeit nitrogén-oxid-utókezelés nélkül teljesítő dízelmotoros Mazda CX-5 is.