Meglepett ítész

Hogyan választott az Év autójáról a magyar zsűritag?

SURÁNYI PÉTER Az Autó című lap főszerkesztőjeként tizennyolcadik éve szavaz a legjobbra: A döntőbe jutott hét autó közül én az Opel Amperát és a Citroen DS5-öst tartom a legérdekesebbnek. Utánuk következett a FIAT Panda, a Ford Focus és a Range Rover Evoque, viszont a VW up! és a Toyota Yaris listára kerülése nekem meglepetés volt. Szívesebben láttam volna a Hyundai i40-et és a Peugeot 3008 Hybrid4-et vagy a Mazda CX–5-öst, mert a japán cég addig „reszelte” a hagyományos megoldásokat, amíg viszonylag olcsón, az alternatív hajtásokhoz hasonló fogyasztási és környezetszennyezési értékeket ért el. A Ford új háromhengerese Focusa is tele van sok műszaki furfanggal. Szerintem az árral elnézőnek kell lenni, mert a műszaki forradalmároké a jövő, a kutatás és a kis széria pedig drága. Ha senki nem vág bele ezekbe a kezdetben költséges fejlesztésekbe, akkor egy helyben toporgunk! Milyen drága volt a Toyota Prius, és a versenytársak milyen lekicsinylően legyintettek, miközben forradalmat csinált! Takarékosak, környezetkímélők és élvezetesen vezethetőek; nyilvánvalóan módosabb vásárlóik, nem a hencegés és pocsékolás bajnokai, hanem egy új morál és közlekedési kultúra hírvivői.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.