Fontos a jobb láb
Ha valaki nem akar beruházni takarékosabb hibridre vagy üzemanyagcsökkentő kiegészítőkre, marad az ősi módszer, mely minden autónál használható. Nagy titkok nincsenek: van a jobb láb, mely csodákra képes. A legtöbb üzemanyagot, akár negyven százalékot is a gázpedál kíméletes kezelésével lehet megtakarítani, ez különösen autópályáján igaz, hiszen egyenletes haladással, például kilencvenes tempónál még egy átlagos vezetővel sem fogyaszt többet négy-öt liternél a hazai gyártású kisautó, például a hét-nyolc éves Suzuki Swift. Persze ha a műszaki állapota és valamennyi gumiabroncsának nyomása is megfelelő. Fontos a szűrő- és olajcsere-periódus betartása, valamint a felesleges terhek kipakolása a kocsiból. Csak akkor tegyünk fel a tetőre csomagtartót, ha használjuk, mert ezek jelentősen növelik a légellenállást, a fogyasztást és a zajszintet.
Ne pörgessük a motort indokolatlanul magasabb fordulaton, kapcsoljunk idejében magasabb sebességfokozatba. Csikorgó gumikkal elindulni legalább annyira pazarló megoldás, mint a mögöttünk álló autókat várakoztatni a zöldre váltó lámpánál. Vegyük fel a többiek ritmusát, és ha már messziről látszik, hogy meg kell állnunk, például útkereszteződésnél vagy tilos jelzéshez közeledve, ne nyomjuk feleslegesen a gázt, hanem motorfékkel guruljunk. Ez nem azonos a többi közlekedő ritmusát megtörő csordogálással...
Lassításnál kapcsoljunk korábban alacsonyabb sebességfokozatba, használjuk a motorféket, ezzel kíméljük a betéteteket, kevésbé kopnak a tárcsák, dobok, ráadásul üzemanyagot is megtakaríthatunk. Indokolatlanul ne használjunk fűtést, légkondicionálót és más elektromos berendezést. Hosszabb várakozásnál, például tilos jelzésnél vagy sorompónál érdemes leállítani a motort. Rövid távolságokra, vagy könnyen elérhető célpontok elérésére autó helyett gyalogoljunk, vagy szálljunk közösségi közlekedési eszközre.