Celebjáró

Szögezzük le az elején: a Mini Countryman piszok jó autó, ezzel együtt amit ez a kocsi követel a sofőrtől, az nem hétköznapi.

Hogy pontosan mi is az, ami leveri a biztosítékot, nos, a futómű. És a szó majdnem legszorosabb értelmében leveri, a Countryman alá ugyanis olyan kegyetlenül kemény gátlókat rakott a BMW, amelyek mármár egy pályaautónak is konkurenciát jelentenének. Jó, ebben persze a 17 collos, egyébként nagyon szép felnik is ludasak, ám az újMini produkciója ezzel együtt is durva. A legszerényebb úthibákat is megérezni a kormányon, ülésen, mindenhol. A zajok is ennek megfelelően érkeznek – az autóban bizony alig 10 ezer kilométerrel a háta mögött már „megszólaltak” a láthatóan roppant komoly dizájnötletelés révén megszületett műanyag elemek. Mindezzel persze a BMW-korszak első Minijei által kijelölt utat szerették volna tartani, de be kellett volna látni, itt máshogy kellene a lóra ülni. A „régi” One, a Cooper vagy a Cooper S modellek ezen a területen jóval szerethetőbben teljesítenek, a Countryman azonban sokkal közelebb áll a John Cooper Works sportcsomaggal felszerelt változathoz, mint az előbb említettek bármelyikéhez.

Kár érte, mert az új Mini valóban remek jármű. A néha hallható ropogások ellenére is érezni, hogy ez a gép össze van rakva. Ömlenek belőle a korábbi Minikben bedobott formai ötletek, így az ember fia nagyon bele tud szeretni. Ráadásul a Cooper S-felszereltséggel egy nagyon jó blokkot kap az újdonsült tulajdonos, ami szórakoztató vezetési élményt nyújt. Ha kell, 184 lóerőt tudunk megindítani 240 Nm nyomatékkal, amit a túltöltő, amenynyiben kevés lenne, 260-ra emel. Szóval van benne móka jócskán, annak ellenére, hogy a felépítése nem erre utal, hiszen hobbiterepjáró. Ám éppen ez a faramuci helyzet, mert jobb, ha a nyaralóhoz nem földút vezet, a Countryman ugyanis a nevével ellentétben oda nem való. A kocsinak azonbanminden hibája ellenére van egy hatalmas ütőkártyája, amellyel ebben a kategóriában csak kevés jármű bír – már persze azok számára, akiknek ez fontos. A márka marketingesei hibátlan munkát végeztek a Mini kapcsán, mert az elmúlt évek alatt a környezetbe jól beleivódott, hogy prémiumtermékkel állunk szemben. Ennek megfelelően az újdonság mágnesként vonzza a tekinteteket. A nálunk járt fehér változatot, mint az éjszakát keresztül szelő hullócsillagot úgy bámulták. Vagyis aki szeretné megmutatni, hogy mivel is jár, annak páratlan lehetőséget kínál a Mini. Ennek megfelelően persze meg is kérik az árát – a legmagasabb Cooper S-felszereltséggel és négykerék-hajtással –, a számla könnyen 12 millió fölé röppenhet. Ami egy átlagos autóvásárlónak persze nem kevés, ám a celebjárók világában korántsem sok.

Nem átlagos Mini nem átlagos árért
Nem átlagos Mini nem átlagos árért
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.