Pillantás a kecskeméti Mercedesbe
A szeptemberi premieren majd eldől, hogy a nagyközönség tetszését is elnyeri-e a kecskeméti Mercedes. Az új B osztály első darabjai még Stuttgartban és Ratstatban készültek, de a kecskeméti gyárban is tologatnak már néhány darabot, mert a próbaüzem beindult. Ezek még pilot modellek, melyeken a magyar munkatársak gyakorolnak, miután az előszériás német autókat már több millió kilométeren át hajtották. A megbízhatóságot mérnökök elemzik, néhány alkatrészt még módosítanak, a karosszéria és az utastér azonban végleges.
Más autókonszernekhez hason lóan a Mercedesnek is több helyen van formatervező stúdiója, a kiválasztásban szerepet kap a piac közelsége, melyet a helyi szokások megismerése indokol, de olykor egysze rűen az ihletet adó gyönyörű környezet miatt települnek például Kaliforniába, Barceloná ba vagy az Alpokba. A Daimler egyik dizájnstúdió ja az olaszországi Comóban működik.
A tóparton lévő, hegyre néző műteremben tizenkilenc formatervező dolgozik, köztük Anke Kilian, aki a belső dizájn felelőse, és aki többek között a szürke-gyöngy színű kárpitot kreálta. Természetesen egy autó utasterének és műszerfalának kialakítása is a nemzetközi csapat munkája, ami olykor előny, olykor hátrány, de a végeredmény a fontos. A gyáriak által olasz–német koktélnak nevezett enteriőrdizájn divatosat és minőséget akar sugallni.
Sok részegység már ismerős a CLS és SLS Mercedesekből, és az új B modell nem ugrik ki a megszokott Mercedes-stílusvilágból, sőt, talán inkább egyszerűbbnek nevezhető. Vélhe tően ezt a célközönség és a családi autó kompakt kategóriája határozta meg. A műszerfal jóval szolidabb lett a korábbi tanulmányoknál, bár ez is megszokott a gyártóknál, csakúgy mint a hagyományok átültetése a korszerű technológiákkal és kijelzőkkel telepakolt utastérbe. Ez viszont nem mindig szerencsés trend nagyobb modellekből átmentett, ám ebben a fiatalos családi kocsiban kissé konzervatívnak ható klímakapcsolók és panelek esetében.
Miközben a belső tér minden részletében igényességet sugall, aműszerfalra telepített képernyő nem méltó egy prémium márkához és nem a legszerencsésebb, mert kicsit utólagos megoldásnak tűnik.
Ami biztos, hogy költségkímélő, mert az extrafelszerelés nem igényel külön panelt, és vendégkészüléket is használhatnak azok az autósok, aki nem rendelnek gyári monitort. Nem mentség, de ebbe a hibába, vagy inkább olcsóbb megoldásba a legtöbb gyártó belekényszerül. A szellőzőrácsok négyágú csillaga helyett vélhetően azért nem dobták be a Mercedes-jelvényt, mert már amúgy is van belőle egy szép nagy a háromküllős sportos kormányon.
A kecskeméti gyárban is az MFA platformra építkező modellek készülnek. A B osztály változataiba azM270-es jelzésű motorcsalád négyhengereseit építik, lesz ezek között 1,2 literes, 1,4-es, és 1,6-os is, valamennyi turbófeltöltős és közvetlen benzinbefecskendezéses: a 2 literes modell 210 lóerőnyi teljesítménye dupla kuplungos automata sebességváltón át jut az első kerekekhez. Kompakt modellben elsőként rendelhető a B osztályhoz radaralapú, ütközéselőrejelző-rendszer és adaptív fékasszisztens, melyekkel csökkenthető a ráfutásos balesetek kockázata. Az aktív tempomat pedig veszély esetén fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt miközben készenlétbe állítja a rendszert amaximális fékezéshez.
Vázlatrajz és fotó a szeptemberi premier előtt: nagyobb luxuskocsikból átültetett formák és kapcsolók a magyarországi Mercedesnél gyártásra kerülő B osztályú kompakt autó műszerfalán FORRÁS: DAIMLER BENZ
num_article=1170891|num_paragraph=0|num_seq=0|num_picture=678701|txt_caption=Fotó a végleges változatról
|txt_author=|txt_source=|txt_align=left|num_width=625|num_ratio=| nol_oldNolPicture mceBlockPasteEnd |