Megpróbáltuk összetörni a kecskeméti Mercedest
GALÉRIA - A képekre kattintva megnézheti a szimulátort, és amit a kocsiból látni engednek!
Még nagyon titkolják formáját, ezért több helyen álcáztak: őszi premierjéig még takargatja a modellt a cég, de vezetni már így is lehet 360 fokos körkivetítővel. Az új B osztályt autópályán felállított bóják között rángatjuk előbb 70, majd 120 km/ órás tempóval. Ahogy az egyik útjelzőt feldöntöm, látom a visszapillantóban, ahogy elrepül a kis narancssárga műanyag.
A futómű után következik a legfontosabb újítás tesztelése: a B osztály ugyanis az első alsó középkategóriás autó, melyhez alapfelszerelés a ráfutásos baleseteket megelőző rendszer.
Gombnyomásra autópályáról mellékútra váltunk, és miután a tökéletesen valósághű vezetési és vizuális élmény hatására belefeledkeztünk az autókázásba, hirtelen balesethelyzetet kreál a tervező: az előttünk haladó kocsi épp akkor fékez hirtelen, amikor a kihangosítón a mérnök felhívja figyelmünket a bal oldalon látható új Mercedes-csodára.
A vészhelyzetet érzékelő B modell sípoló hanggal figyelmeztet azonnali fékezésre, miközben az elektronika is besegít, és a láberőt épp annyival növeli meg, hogy ütközés előtt megálljon az autó. Teszt után a mérnökök büszkén mutatják, hogy normál körülmények között összetörtük volna a kocsit.
A másodpercnél rövidebb reakcióidő, és a viszonylag jó követési távolság miatt nagy bajunk nem lett volna, de a 15 km/órás tempó is elég a lökhárítóbontáshoz. A német utakon a sérüléssel vagy halállal járó balesetek 22 százaléka ráfutásos helyzetből alakul ki, az Egyesült Államokban ez az arány 31 százalék. A stuttgarti szimulátoros teszt alapján a Mercedes remélheti, hogy autói nem csak csillagjelvényükkel ragyoghatnak a baleseti statisztikákban.