Észrevétlen benzinhajtás

A kétliteres dízel prémiumkompaktok ellenfelének szánja a Lexus a CT200h fullhibrid modellt, ami a tesztút alapján bevállalós párosításnak tűnik. A menettulajdonságok markánsan különböznek, kérdés, hogy a csendes városi haladás, a minden ízében igényes belső tér és a különleges technológia elég-e ahhoz, hogy a luxushoz szokott vásárlónak ne legyen hiányérzete a dízeleknél megszokott nyomaték híján. Az új kompakt Lexus hibrid a Toyota Prius technikáján alapul ugyan, de erre az utastérben nem jöhetünk rá,abban ugyanis minden megvan, ami egy igazi felső kategóriás kocsiba kell. Vajpuha anyagok, rengeteg elektronikus opció, modern navigáció, USB-csatlakozó és még sorolhatnánk, mindehhez pedig zajtalan városi suhanás társul, alapáron csaknem nyolcmillió forintért. Vagyis árban a BMW1 környékére van belőve, mi több, méretében és szolgáltatásaiban is. A Toyota marketingesei azonban abban is hisznek, hogy ennek az ügyfélkörnek számít az alacsony károsanyag-kibocsátás, alighanem nem véletlenül. Zölden autózni ma nagyon trendi, és a környezettudatos vezetőre bizonyosan sokkolóan hat a 89 g/km-es szén-dioxidkibocsátási érték. Igaz, némely dízel is megközelíti ezt, de van itt egy másik, sokak által az egészségre és főként a városiakra még károsabbnak tartott érték, a nitrogén-oxid is, amelynek kibocsátása zéró, míg a dízelek ebből jócskán eregetnek a levegőbe. A hajtáslánc egy kipróbált darab, a Toyota Prius III- és az Auris-modellekben is ez szolgál. Vagyis, nem ez jelenti a Lexus unikumjellegét, hanem a fullhibrid hajtás, amely egy csomó érdekességet hoz: összesen két kilométert haladhatunk csurig töltött akkumulátorokkal benzinmotor nélkül, ám ez utóbbi szinte észrevehetetlen. Az Atkinson-ciklusú konstrukció 136 lóerős összteljesítménye nagyobb gázadásnál aztán markáns zajjal jelentkezik. A menettulajdonságokat állítható kapcsolóval lehet sportosabbra vagy takarékosabbra hangolni. A CT200h rövidebb és szélesebb a Priusnál, de tíz centivel hosszabb a tengelytávja –amit a helykínálaton nemigen érezni. Hátul a felnőttek utazási komfortja nem a luxuskategóriához méltó a korlátolt helykínálat miatt, pedig a nagy, kellemes oldaltartású fotelek kényelmesek. Javít az összképen a kardánalagút hiánya. A csomagtér az akkuk miatt természetesen nem túl nagy, de 375 liter ebben a kategóriában nem is rossz érték.

Elöl más a helyzet: a vezető és az utas üléspozíciója is otthonos, a kocsi pedig könnyen kezelhető, a sok kapcsoló közül szinte mind jó helyen van. A technokraták imádni fogják a csuklótámaszos egeret, mellyel az egyetlen bonyolult eszközt, a navigációt vezérelhetjük a kocsiban.

Összességében egy finom járműről van szó, tele újításokkal, és két hibát követhetünk el vele: ha túlzott elvárásokkal indulunk útnak és ha nem tankoljuk fel benzinnel.

Sportos fazonra szabták a legkisebb Lexust
Sportos fazonra szabták a legkisebb Lexust
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.