Svéd modell shanghaji tőkével

Akik aggódtak, most megnyugodhatnak, a Volvo él, és köszöni szépen, jól van, ráadásul családja is gyarapodott. Az újszülött neve Universe, szülei svédek és kínaiak, ami egyáltalán nem rontott megjelenésén. Sőt! Ritkán látni tanulmánymodellben ennyi re letisztult és mégis – vagy talán éppen ezért – elegáns formát.

A Volvo Car Corporation a sanghaji kiállításon mutatta be a felsőbb osztályok kifinomult ízléssel rendelkező vásárlóinak szánt és a skandináv dizájn mesterművét jelentő modelljét. Így szól a Universe tanulmány autó hivatalos ismertetője, mely szerint a nagyméretű luxusszedán új és emberközpontú formanyelve a klasszikus Volvók gyönyörű vonalai előtt tiszteleg. Stefan Jacoby elnök-vezérigazgató a bemutatón hangsúlyozta: a Concept Universe jelzi, hogy mire számíthat a világ a következő svéd csúcsmodellben.

A Volvónak nemcsak kiállítási helyszín Kína, hanem félig otthona is, hiszen 2010-ben megvásárolta a kínai Geely. A svéd autógyár latin nevéhez illően most továbbgördül, méghozzá megint egy újabb korszakba. Először golyóscsapágy-, majd 1927-től autómárkanévként szolgált a Volvo, melynek jelvénye a vasra utaló kör és átlós nyíl, amivel a svédacélra utal, modelljeiből napjainkig több mint 16 millió készült. Ez nagy mennyiség, de napjainkban évi 300-400 ezer autóval nehéz nyereségesen működni és folyamatosan fejleszteni, valamint csak az autók kiemelkedő biztonságával önállónak maradni.

A Ford 1999-ben 50 milliárd svéd koronáért (6,45 milliárd dollár) vette meg a Volvo személyautó ágazatát, a göteborgi központú cégnél 2006-ban 25 ezren, 2009-ben 20 ezren dolgoztak, és 375 ezer személyautót gyártottak. A Ford saját veszteségeinek csökkentésére később több márkájától –Aston Martin, Jaguar, Land Rover –is megvált, a Volvót egy éve adta el egy kínai cégcsoportnak

A Geely Holding Group 1986-ban hűtőszekrény-alkatrészekkel kezdett, hat telephelyén 12 ezer embert foglalkoztatott. 1997 óta a második legnagyobb önálló kínai járműgyártó csoporttá nőtt, és üzemében 2010-ben háromszázezer autó készült. A cég 73 százalékos tulajdonosa és elnöke, Li Shufu többször is hangsúlyozta, hogy a Volvo megmarad önálló prémiummárkának, vagyis csak tulajdonost cserélnek, de nem arculatot. A kínai tőke segítheti a Geely és a Volvo márka globális értékesítési hálózatának kiépítését, de ami még fontosabb, a svédek műszaki fejlesztési központjának megszerzésével gyorsabban javíthatják a kínai autók sokat kritizált biztonságát is, amivel növelhetik európai exportesélyeiket. Az új tulajdonos évi 300 ezer darabos kapacitású Volvo-gyárat létesít a Sanghaj-közeli ipari parkban. A svéd–kínai házasság első gyermeke az Universe, melyet főleg az európai és észak-amerikai piacra szánnak.

Volvo Universe tanulmánymodell
Volvo Universe tanulmánymodell
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.