Golf a Lexus felett
Egyébként ne legyenek illúzióink, nincs óriási változás az amerikai autóvásárlók mentalitásában, a piacon immár harminckét éve vezet a Ford sorozatú modellje, melyből az első negyedévben 127 ezer kelt el, miközben a hibrideladások száma az Egyesült Államok 3,06 milliós piacán nem érte el az ötvenezer darabot. Dinamikájában kétségtelenül kedvező a változás, ám nem sok vizet zavar, hogy az USA piacán a Prius-eladások 70 százalékkal, a Honda Fit hibridé 44 százalékkal nőttek.
Az sem jelent sokat, hogy a nevében is MINI tartja a növekedési rekordot,mert a kisautóból ugyan tavalyhoz képest 41 százalékkal több kelt el, ám a teljes darabszám így is alig haladja meg a hatezret. A Toyota tíz új modellel és évi egymillió darabbal száll a hibridcsatába, ám a grandiózus terveket lassítják a japán természeti katasztrófa következményei.
Mindezek ellenére jól ment az amerikai kereskedőknek, akik 20 százalékkal több új autót adtak el az Egyesült Államokban, ahol a legjelentősebb változás, hogy márciusban a Ford ( 212 ezer db) megelőzte a General Motorst ( 206 ezer db), negyedéves szinten azonban maradt a több évtizedes sorrend: vezet a GM (593 ezer), utána jön a Ford (496 ezer). A visszahívási hullám ellenére is 15 százalékkal növelte eladásait a Toyota Motor Company.
Az amerikai autóipart egyébként a tűz is húzza: legalább tíz márkát érint a legnagyobb beszállító, a Magna Michigan állambeli (Haile) üzemcsarnokának leégése, ám a cég azt ígéri, hogy másik két gyárából (Michigan és Ohio) el tudja látni alkatrészekkel a GM, a Ford, a Chrysler, a Mazda és Nissan igényeit. A Magna műszerfal és ajtópaneleket gyártott a teljesen kiégett csarnokban.
Már éppen kiheverni látszottak a bajból a gyártók, miután jött a gallononkénti négydolláros benzinár és a japán beszállítókat ért természeti katasztrófa, mely máris több modell gyártásának leállítását és a műszakok számának csökkentését eredményezte.