Magyarország motorgyártó nagyhatalom
Ami biztos, hogy új gyárat épít Szentgotthárdon az Opel, Kecskeméten a Mercedes és Győrben az Audi. Utóbbi a világelsőségre törekvő Volkswagen konszern részeként már jelenleg is vezet a motorgyártásban, mert a győriek megelőzték a japánokat. Az évi hárommillió darabos kapacitású Audi Hungariánál 2010-ben 1,65 millió motor és 38,5 ezer autó készült. Győrben gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster sportautókat, az A3 Cabriolet-t, 2011 januárjától pedig az RS3 Sportbacket. A magyar benzines és dízelmotorokat az Audik mellett a Seat, Skoda, Volkswagen és Lamborghini modelljeibe is beépítik, természetesen ezek hajtják a magyarországi járműüzemben készülő autókat is.
A fényezett karosszériák vasúton jönnek Ingolstadtból, így a győrieknek csak a végszerelés jut, ám egy újabb 900 millió eurós beruházásnak köszönhetően bővül a tevékenységük. Az Audi Hungaria új komplexumában a présüzemmel és fényezővel felépülő komplett gyár szalagjáról 2013-ban gördülnek le az első autók, a következő generációs A3-as szedánokat győri motorokkal szerelik majd.
A járműüzemben jelenleg hétszázan, a győri telepen összesen 5800-an dolgoznak, és a létszám két éven belül 7600-ra nő. 2013-tól évente 125 ezer autó készül Győrben, ahol beszállítókkal és szolgáltatókkal 15 ezer lesz az Audi magyarországi foglalkoztatottjainak száma. A tervezett, de még hivatalosan be nem jelentett bővítésekkel, az évi 300 ezres darabszámmal a munkahelyek száma is nő.
Az Audi Hungaria napjainkig 3,89 milliárd eurót ruházott be Győrben, ahol eddig félmillió autó készült, és a napokban gördült le a szalagról a húszmilliomodik motor. Győrben 1993-ban indult az előszériás gyártás, 1994-ben kezdődött a négyhengeres, húszszelepes benzinesek szériagyártása. 1997-ben a hat- és nyolchengeres V-motoroké, 2000-ben pedig a négyhengeres soros dízelmotoroké. A német konszern minden évben magyarországi beruházásra fordította itteni nyereségét, ami évente átlagosan 200–250 millió eurót jelentett eddig.
Ötszázmillió euró szentgotthárdi GM Powertrain-bővítésre: a Chevrolet és Vauxhall márkáknak is beszállító magyar Opelnél évente félmillió benzines és dízelmotor készül majd.
Az esztergomi Suzuki 1992 októbere óta évi 300 ezer darabra növelte kapacitását, ám a válság miatt eddig ezt nem sikerült kihasználnia. A 2008-as csúcsévben 280 ezer magyar Suzuki készült, aztán létszámot kellett csökkentenie, mert tavalyhoz hasonlóan idén is 170 ezer autó gördül le az esztergomi szalagokról. A Suzuki 1992 óta 316,6 milliárd forintot ruházott be Magyarországon, jelenleg közvetlenül 3900 embert, beszállítóin keresztül további húszezret foglalkoztat. A piac visszaesése mellett érzékenyen érinti az esztergomiakat, hogy az Opel már nem ad bérmunkát. A Suzuki és a General Motors még közösen fejlesztette a 2000-ben bemutatott első Opel Agilát és Wagon R+ modellt, majd a hosszú távú megállapodás értelmében a második generációs Agilát és testvérmodelljét, a Suzuki Splasht is. A 2012-ben bemutatásra kerülő harmadik generációs Agilát már nem Magyarországon, hanem saját üzemében gyártja majd a General Motors. 2009-ben hatvanezer Opel Agila készült Esztergomban, a 180 ezer darabos teljes termelés negyedét pedig olasz partnere kötötte le, mert az SX4-essel közös gyártósoron készül a Fiat Sedici is. A Suzuki új stratégiai partnere a Volkswagen, mellyel részvényt cserélt, ez reményt adott arra, hogy a német márka gyártat majd autókat Esztergomban, ám a kooperációs tárgyalások lelassultak.
Gőzerővel épül a kecskeméti Mercedes-gyár, ahol szeptemberben előszériás modellek készülnek és a 800 millió euró beruházással épülő komplexum 2012-ben már piacra termel. Az éves kapacitás első lépcsőben évi 125 ezer lesz, de a tervek szerint akár 300 ezerre is felmehet.
2011-ben 1700-an, 2012-ben 2500-an dolgoznak majd az új autógyárban,melynek embereit a Kecskemét-közeli ipari parkban, a Heliport egyik csarnokában kialakított miniüzemben képezik, és háromszáz magyar már a németországi Rastattban és Sindelfingenben tanulja a Mercedes gyártását.