Kecskeméti sztár Sanghajban: a kínaiakat elkápráztatja majd a Mercedesünk

A német gyártók nem arról ismertek, hogy fennen hirdessék: autójuk vagy motorjuk Magyarországon készült. Az Audi TT-ről inkább csak mi meséljük büszkén külföldi kollégáinknak, hogy nálunk gyártják. Pedig van mire felvágni, mert a győri modellek világszerte kivívták az elismerést, olyannyira, hogy napjainkban már a német vásárlók is bíznak a Made in Hungary táblás változatokban.

Vélhetően hasonló lesz a forgatókönyv a kecskeméti Mercedesekkel is. Azt már hivatalosan is elismerik a gyáriak, hogy az A és B osztály több családtagból áll majd, de arról még titkolózik a német konszern, hogy mi jut Kecskemétnek és mi Rastattnak: a háromajtós kupé, a nyitható tetejű, vagy a divatos shototing brake. Négyféle biztos lesz, és az egyiket a héten mutatják be Sanghajban.

Nem véletlenül láthatják elsőként a távol-keletiek, hiszen Kína fontos, nagy és ami lényeges, dinamikusan fejlődő piac. Lesz is bőven ott premier: a kínai közönség láthatja először az Audi Q3-as sportos terepjáróját, mely a Seat martorelli gyárában készül. Itt látható először a Volvo sportos limuzinja, a Concept Universe, a helyi gyártóbázissal is rendelkező Buick Envision tanulmánymodellje, valamint a Made in China Peugeot HR2-es.

De kanyarodjunk vissza az A osztályhoz,melynek háromajtós változata az elmúlt évtizedek legdinamikusabb Mercedese. Igaz, ez még csak tanulmánymodell, de lényegében már nem sokat fog változni. Remélhetően, mert tényleg jól sikerült a dizájn, Mark Featherston formatervező első műve. A lendületes vonalvezetés és az oldalsó domborítások igazán fiatalos és sportos karosszériát eredményeztek.

GALÉRIA - Klikk a képre!

A látvány mellett az adatok is alátámasztják a trendet, az elődjénél húsz centiméterrel alacsonyabb, pontosan 1,6 méter magas, ám jóval hosszabb (4 méter) és 2,7 méteresre növelt tengelytávú A osztály új célközönségre vadászik.

Ami biztos, az építőszekrényelvnek köszönhetően alkalmas a belső égésű motoros, vagy villamoshajtású változat sorozatgyártására. Ebben persze hasonlít elődjéhez, melyből jelenleg is több száz fut például folyékony hidrogénnel működő üzemanyagcellás változatban. Az első A osztály, a gyári kódon W168-asként jelzett 1997-ben készült, ezt követte a W168-as, mely 17 centiméterrel hosszabb volt.

A szendvicspanel autó kissé magasra sikeredett: a padlólemez alá csúszó motor előny volt az ütközésnél, de rontotta a stabilitást. A jávorszarvas teszten elbuktatott modell hibájából aztán előnyt kovácsolt a Mercedes, mely világelsőként adta szériafelszerelésként az elektronikus menetstabilizáló rendszert, az ESP azóta is hódít. Aztán jött a 2004 októberében bemutatott W169-es, vagyis a második generációs, majd 2005-ben a nagyobb testvér, a már 4,3 méteres B osztály, melynek gyári kódja T245-ös volt.

A héten bemutatásra kerülő A tanulmánymodellbe az M270-es motorcsalád négyhengeres, kétliteresét építették, ennek teljesítménye 210 lóerős, de lesz 1,2 literes, 1,4 l-es és 1,6-os is: a turbófeltöltős, közvetlen benzinbefecskendezéseseket a Renault-val közösen fejlesztették. A nyomaték duplakuplungos automata sebességváltón át jut az első kerekekhez.

Kompakt modellben elsőként rendelhető az A és B modellhez radaralapú, ütközéselőrejelző-rendszer és adaptív fékasszisztens, melyekkel csökkenthető a ráfutásos balesetek kockázata. Az aktív tempomat veszély esetén fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt és készenlétbe állítja a fékeket a maximális fékezéshez. Az orrán pedig nemcsak a háromágú csillag, hanem kilencven fényoptikából komponált nappali fény is csillog.

A hétvégén mutatják be Kínában a német–magyar Mercedes modellcsalád A tanulmányautóját
A hétvégén mutatják be Kínában a német–magyar Mercedes modellcsalád A tanulmányautóját
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.