Hang az alagút végén

Ezért a tesztért biztosan sokan irigyelnek, és talán utálnak is, de akkor is megérte, mert azok közé a szerencsések közé tartozhattam, akik elsők között vezethették a legújabb győri modellt. Méghozzá Forma–1-es pályán és néhány raliszakaszon.

Kívül szolid, belül kényelmes és baromira erős, igazi álomautó. Az Audi kínálata igencsak széles, modelljei takarékosak, ez persze mást jelent a legkisebbeknél és mást a páncélozott protokollautóknál. Egy biztos: a magyar motorok jól teljesítenek több márka modelljeiben is, lehet azokon Lamborghini-, Seat-, Skoda- vagy Volkswagen-jelvény.

Maradjunk a négy karikánál: az Audik között a legtakarékosabb 3,8 liter gázolajjal is beéri száz kilométeren, és van olyan, amelyik három deciliter híján ennek közel négyszeresét falja benzinből, előbbi az A1-es kisautó, utóbbi az R8-as sportkocsi. A kétüléses rakéta teljesítménye 560 lóerő, amivel álló helyzetből 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, és 320 km/órás sebességre képes. Az persze nem kérdés, hogy hol lehet meghajtani ekkora ménest értelmesen és biztonságosan: természetesen csak versenypályán. Az R8-as mellett gyárt a német cég hétköznapi használatra is alkalmas családi autókat, ezek adják az évi egymilliónál nagyobb darabszám többségét.

Az ötvenezer eurós Sportback valahol középen helyezkedik el, és még így is alaposan túlteljesíti az átlagot: 340 lóerős teljesítményű győri benzinmotorjával álló helyzetből 4,6 másodperc alatt gyorsul százra.

Hétfokozatú S tronic sebességváltója, quattrohajtása és 19 colos kerekei mögé bújtatott féktárcsái a biztos kanyarodást és megállást is garantálják.

A gyártás megszervezéséért felelős Csapó Gergő érdekes dolgokat mesélt a bemutatón: negyven előszé riás Sportback készült, és mindegyikben csodásra hangolt öthengeres lapul. Ez még nem hír, de az már igen, hogy autórajongók koncerttermébe való hangja van, amit egy finom kis trükkel értek el. Az RS3 dupla kipufogójának hangzása változtatható: alaphelyzetben csak a jobb oldali nyitott, ám ha megnyomjuk a sportgombot, erős gázadásnál magas fordulaton kinyit egy szelep, a kipufogógáz kikerüli a hátsó dobot, és az autónak igazi sportkocsis hangja lesz, nem kell megijedni, nem ébreszti fel az egész lakótelepet, de kifejezetten jól szól, különösen az alagút végén jó a hangzása. Az autó látványa sem akármilyen: a keréktárcsák alapkivitelben polírozott titánhatásúak, de extrafelszerelésként piros peremmel kiegészített fekete tónusban is rendelhetők. Én meglennék nélkülük, és örülnék az alapmodellnek.

Audi RS 3 Sportback
Audi RS 3 Sportback
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.