Hétszemélyes Ferrari hétlépcsős G-Troniccal
A pre safe rendszer a Mercedesnél megszokott biztonságnál is többet kínál, ha vészhelyzetet észlel, azonnal ideális helyzetbe állítja és megfeszíti az öveket, felhúzza az ablakokat, becsukja a tolótetőt és a fékbetéteket is a tárcsák közelébe nyomja, hogy minden optimális legyen. Minden beszálláskor teszteli a rendszert, ez az, amit indulás előtt az öv szorításával is jelez. Húsz milliméter híján háromméteres tengelytáv, hát nem kevés, de jó, mert a második üléssorban is tágas a lábtér, és ha kell, akár heten utazhatnak az autóban. De ha szűkebb helyen, például parkolóházban kell vele manőverezni, akkor bizony érezni a szokásos személyautóknál nagyobb méretet és a 11,8 méteres fordulási kör hátrányait.
Ránézésre egy fura léptékű ML terepjáró vagy egy magasított kombi, szóval nehéz bárhova is sorolni, és tulajdonképpen hasonló vetélytársat sem könnyű találni. Hasonló recept alapján keverhették az Audi Q7-est, a BMW 5-ös Gran Turismóját meg a Subaru Trebicáját. A japán márka csak kevés európai piacon forgalmazza a terepjáró és buszlimuzin keverékét, melyet leginkább a Q7-es Audihoz lehet hasonlítani.
Ami biztos, az R osztály nem lóg ki a márka stílusvilágából, mégis karakteres fazon, és egy ügyes dizájntrükknek köszönhetően sportos megjelenése ellenére is bőséges a csomagtartója. A felfelé tartó magas övvonal és a hátrafelé szűkülő oldalablakok könnyed ívvel oldják fel a terebélyes hátsó részt, így hét utas mögött 550 liternyi, öt utas esetén 1950 liternyi pogygyász fér el.
A 350 CDI motorral szerelt négykerék-hajtású R osztály 4Matic ára közel 17 millió forint, és ha még néhány extrával megpakoljuk, akkor a számla akár 21,7 millió forintig is felmehet. Igaz, ebben már benne van plusz két ülés nyolcszázezerért, valamint a Forma–1-es versenyautókat idéző és kormányközeli lamellákkal kapcsolható hétfokozatú 7G-Tronic automata sebességváltó.
Ha valamit fel lehet róni az R modellnek, az az index kattogása, mely a régi szovjet Moszkvicsokat idézi.
Az R Mercedes álló helyzetből 7,6 másodperc alatt gyorsul százra, és 235 km/órás sebességre képes. Itthon agyament és drága móka tövig nyomni a pedált, mert gyorsan kiürül a nyolcvanliteres gázolajtartály. Normális tempóban, vegyes üzemben, tehát városi és országúti közlekedésben kilenc liter körüli a száz kilométerenkénti fogyasztás, ehhez azonban tényleg nagy önfegyelem kell, mert a 2250 kilogrammos menetkész tömegű autó meglepően fürge a városi forgalomban is, hála a 265 lóerős teljesítményű, és ami lényegesebb, 620 newtonméteres forgatónyomatékú dízelmotorjának, mely hat hengere ellenére sem hasonlítható a füstölő BKV-buszokhoz, hiszen kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása 223 gramm.