Hétszemélyes Ferrari hétlépcsős G-Troniccal

Szorosan átölel és barátságosan megszorít, amikor beülsz, ezzel is jelzi, hogy nem akármilyen felszereltségű autó.

A pre safe rendszer a Mercedesnél megszokott biztonságnál is többet kínál, ha vészhelyzetet észlel, azonnal ideális helyzetbe állítja és megfeszíti az öveket, felhúzza az ablakokat, becsukja a tolótetőt és a fékbetéteket is a tárcsák közelébe nyomja, hogy minden optimális legyen. Minden beszálláskor teszteli a rendszert, ez az, amit indulás előtt az öv szorításával is jelez. Húsz milliméter híján háromméteres tengelytáv, hát nem kevés, de jó, mert a második üléssorban is tágas a lábtér, és ha kell, akár heten utazhatnak az autóban. De ha szűkebb helyen, például parkolóházban kell vele manőverezni, akkor bizony érezni a szokásos személyautóknál nagyobb méretet és a 11,8 méteres fordulási kör hátrányait.

Az R osztály nem lóg ki a márka stílusvilágából, mégis karakteres fazon, és egy ügyes dizájntrükknek köszönhetően sportos megjelenése ellenére is bőséges a csomagtartója
Az R osztály nem lóg ki a márka stílusvilágából, mégis karakteres fazon, és egy ügyes dizájntrükknek köszönhetően sportos megjelenése ellenére is bőséges a csomagtartója

Ránézésre egy fura léptékű ML terepjáró vagy egy magasított kombi, szóval nehéz bárhova is sorolni, és tulajdonképpen hasonló vetélytársat sem könnyű találni. Hasonló recept alapján keverhették az Audi Q7-est, a BMW 5-ös Gran Turismóját meg a Subaru Trebicáját. A japán márka csak kevés európai piacon forgalmazza a terepjáró és buszlimuzin keverékét, melyet leginkább a Q7-es Audihoz lehet hasonlítani.

Ami biztos, az R osztály nem lóg ki a márka stílusvilágából, mégis karakteres fazon, és egy ügyes dizájntrükknek köszönhetően sportos megjelenése ellenére is bőséges a csomagtartója. A felfelé tartó magas övvonal és a hátrafelé szűkülő oldalablakok könnyed ívvel oldják fel a terebélyes hátsó részt, így hét utas mögött 550 liternyi, öt utas esetén 1950 liternyi pogygyász fér el.

A 350 CDI motorral szerelt négykerék-hajtású R osztály 4Matic ára közel 17 millió forint, és ha még néhány extrával megpakoljuk, akkor a számla akár 21,7 millió forintig is felmehet. Igaz, ebben már benne van plusz két ülés nyolcszázezerért, valamint a Forma–1-es versenyautókat idéző és kormányközeli lamellákkal kapcsolható hétfokozatú 7G-Tronic automata sebességváltó.

Ha valamit fel lehet róni az R modellnek, az az index kattogása, mely a régi szovjet Moszkvicsokat idézi.

Az R Mercedes álló helyzetből 7,6 másodperc alatt gyorsul százra, és 235 km/órás sebességre képes. Itthon agyament és drága móka tövig nyomni a pedált, mert gyorsan kiürül a nyolcvanliteres gázolajtartály. Normális tempóban, vegyes üzemben, tehát városi és országúti közlekedésben kilenc liter körüli a száz kilométerenkénti fogyasztás, ehhez azonban tényleg nagy önfegyelem kell, mert a 2250 kilogrammos menetkész tömegű autó meglepően fürge a városi forgalomban is, hála a 265 lóerős teljesítményű, és ami lényegesebb, 620 newtonméteres forgatónyomatékú dízelmotorjának, mely hat hengere ellenére sem hasonlítható a füstölő BKV-buszokhoz, hiszen kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása 223 gramm.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.