Luxusautó a digitális világból

Az új Audi A6 az a luxuslimuzin, amely igazán hallgat az idők szavára: nemcsak autóipar technológiai újdonságait vonultatja fel – ezt már megszokhattuk a felső-középkategória modelljeitől –, de az internetes és távközlési cégek fejlesztéseit is.

E szolgáltatásokkal pedig nem holmi presztízsigényeket elégít ki az autó, hanem nagyon is valósakat, pont azokat a kommunikációs lehetőségeket biztosítja, amelyeket potenciális vásárlóinak komoly része el is vár – ám mindeddig nem kapott meg.

Az Audi mindig is ügyes húzásokkal pozícionálta magát a sportos BMW és a kényelmes Mercedes közé, s az új A6 eseté ben ez különösen jól sikerült. Ami a formát illeti, az új A6-os esetében a hűtőrács négyszögletűről hatszögletűre változott, de kerüli a feltűnést. Kivételt talán a fényszórók képeznek, amelyek az új kor kihívásainak megfelelve lehetnek teljesen LED-esek is, ami hosszú élettartamot és kis fogyasztást, valamint az EU szabályaival való hosszú távú kompatibilitást is jelent, méghozzá úgy, hogy a konkurensek ebben a kategóriában nem is kínálnak ilyen megoldást, felárért sem. A diódás lámpák minden eddiginél jobb látási viszonyokat biztosítanak, lévén terheléstől függően változtatják a fénycsóva magasságát, és képesek kiegyenlíteni a karosszéria mozgását. Autópályán a sebesség növelésével egyre szélesebb területet világít meg a lámpatest, a diódák kanyarkövetők, s a rendszer esőben és ködben is alkalmazkodik a látási viszonyokhoz, képes csökkenteni a tükröződést. A speciális lámpákat beépített ventillátorok tartják optimális üzemi hőmérsékleten.

Az A6-os rendszere folyamatos belső wifi-hálózatot biztosít, hogy tabletekkel, mobilokkal vagy laptopokkal útközben is dolgozhassanak az utasok
Az A6-os rendszere folyamatos belsőwifihálózatot biztosít, hogy tabletekkel, mobilokkal vagy l a p t o p o k k a l ú t k ö z b e n i s d o l g o z -hassanak az utasok

Az új A6 igazán különleges tulajdonsága mégsem ebben, és nem is a motorokban, a futóműben, vagy épp a kimunkált aerodinamikában keresendő – e területen az autó hozza a megszokott Audi-színvonalat. Sokkal érdekesebb a belső tér, a kiváló, masszázsfunkciós bőrfotelekkel, a memorizált beállításokkal és az internetes funkciókkal. A navigációs rendszer maga a csúcs: a connected car koncepció azt jelenti, hogy a kocsi folyamatosan csatlakozik az internetre.

Az Audi szakított az ósdi, offline szoftvereket használó navigációkkal, helyette a beépített SIM kártyát és a Google Earth- technológiát használják. Mindehhez egy Nvidia processzor biztosítja a grafikus képességeket – nemcsak a konzolon elhelyezett LCD esetében, hanem a műszerfal jelzéseinél is. A navigáció ugyanis a műszerfalon is megjeleníti az utasításokat. Az LCD-n persze három dimenziós térképeket rajzol a rendszer, amellyel keresni is lehet a Google adatbázisában éttermet, vállalkozásokat, vagy bármi mást. De ez semmi: a navigációs rendszer adatokat küld a fényszórónak, s az már azelőtt tudja, merre kell majd elfordulnia, hogy a kocsi a kanyarhoz érkezne, a fényerőt a domborzati viszonyokhoz igazítja, már a felhajtón autópálya világításra vált, ha pedig esetleg a balkormányos autó bal oldali országba téved felcseréli a tompított fényt. A váltóval is összekötötték, hogy a lejtőhöz, vagy az emelkedőhöz megfelelő sebességfokozatba kapcsolhasson az automata. Némi felárért a navigáció képe a szélvédőre vetített „head-up” kijelzőn is követhető. Ja, és az utasoknak is kedvez a rendszer: a mobilnetre kapcsolódva folyamatos belső wifi hálózatot biztosít, hogy tabletekkel, mobilokkal vagy laptopokkal útközben is dolgozhassanak. Ez a funkció javítja a kocsi versenyképességét a privátlimuzin-vállalatok beszerzései idején is, elvégre az ilyen cégek szállítanak sűrűn külföldi üzletembereket, politikusokat, akik ideális esetben ügyelnek munkaadójuk vagy cégük költségeire, s roaming helyett nyilván örülnek az ingyen wifinek.

A fejlesztők szerint az utastéri wifit leszámítva a Google Earth-funkció és a szervizkommunikáció nem fogyaszt többet fél gigabite-nál havonta. Ami azt jelenti, hogy egy havi kétgigás csomag elég az autóba, így a fedélzeti internet nem jár jelentős üzemeltetési költséggel – már ha ez szempont ebben a kategóriában.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.