Aranyos volt a kicsike, de nem kellett

A visszaeső forgalom és az egyébként is alacsony darabszámok miatt 2013. január elsejétől nem forgalmazzák az európai piacokon a Daihatsu modelljeit.

A Toyota konszernhez tartozó márka autóiból 2007-ben 59 ezer, tavaly már csak 19 ezer kelt el. Az alacsony darabszámokban a drága jen is közrejátszott, így megszűnik a jelenleg még tizennyolc európai országban működő importőr hálózat.

A japán márka legnagyobb piaca Németország, az Egyesült Királyság, Franciaország, Svájc és Ausztria volt, ezekben a teljes palettát árulták a szalonokban: a legnépszerűbb modell a Coure, a Sirion és a Terios terepjáró, valamint a 2002-ben bemutatott Copen mini kemény tetős kabrió sportkocsi volt. Valamennyi Daihatsu típus Toyota-alapokra épült, csakúgy, mint a tavaly bemutatott Materia, mely leginkább a japán márka amerikai piacon forgalmazott kockás Scion xB modelljét idézi. Búcsúzóul a Charade új változatát forgalmazzák, ez tulajdonképpen a kifutó Toyota Yaris, amire Daihatsu-jelvényt tettek, és csak 99 lóerős, 1,33 literes benzinmotorral készül. A rokonságnak köszönhetően a Toyota márkaszervizekben továbbra is beszerezhetőek az alkatrészek, és a javíttatás sem jelent majd gondot.

Magyarországon húsz éve forgalmaztak új Daihatsukat, a márka modelljeit egy magáncég importálta. 2011 januárjában a KSH nyilvántartásában 5586 Daihatsu személyautó és terepjáró szerepelt, ezek átlagkora 19,1 év volt.

Copin, a kemény tetős kabrió Daihatsu sportkocsi
Copin, a kemény tetős kabrió Daihatsu sportkocsi
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.