Daewoo-stop
A Saturn negyedszázadot élt, a Daewoo története ennél hosszabb. A GM Korea és a Shinjin autógyár 1972 júniusában alapított vegyes vállalatot, mely 1983 januárjától viselte a Daewoo Motor Co. nevet. Több piacon is dél-koreai névvel forgalmazták autóikat, Európában a Daewoo-jelvényt 2005. január elsején cserélte Chevroletre a General Motors, melynek vezetői szerint az új modellek mellett a névváltás is jelentős szerepet játszott a piaci sikerekben. Európában tavaly 176 ezer dél-koreai gyártású Chevrolet kelt el.
A váltás globálissá válik, így végleg eltűnhet a Daewoo márkanév, mert április elsejétől az új modellekmindegyikeChevroletjelvényt visel majd. A nagy délkoreai gazdasági válságot túlélő autógyártó cég neve ismegváltozik, ésGMDaewoo Auto&Technology (DAT) helyett GM Korea Co. szerepel a cégnyilvántartásban. Ezzel a döntéssel a konszern a jelenlegi 9 százalékosnál nagyobb részesedést remél a délkoreai piacon, ahol a Chevrolet Camaro bevezetése is része lesz a névváltó kampánynak.
A General Motors 2002-ben vette meg a Daewoo Motorst, ám több gyár nem került az amerikai konszernhez: Daewoo márkájú autók készültek Indiában, Iránban, Egyiptomban, Indonéziában, Üzbegisztánban, Vietnamban, Kínában, a Fülöp-szigeteken, Ukrajnában, a lengyelországi FSO-üzemben. FSO–Daewoo csak 2006-ig rendelkezett gyártási és névhasználati joggal. Az eladósodott craiovai Daewoo-gyárat a román kormány eladta a Fordnak.
A KSH adatai szerint Magyarországon 71 ezer Daewoo személyautót és 2100 teherkocsit, valamint 36 ezer Chevrolet márkájú autót helyeztek forgalomba. A Daewoo állomány átlagkora 9,1 év, a Chevroleteké 3,6 év, ezzel a legfiatalabb márka a 10,9 éves hazai járműparkban. Globális döntés: áprilistól már Dél-Koreában is jelvényt cserélnek.