Kelendő a Trabant is
Az elmúlt évtized statisztikái szerint a tolvajok között a Volkswagen, Suzuki, Opel, Skoda, Renault, Peugeot, Ford, Mercedes, BMW és Toyota különböző típusai voltak a legnépszerűbbek, de ebből nem érdemes semmiféle kockázati következtetést levonni, mert az ellopott autók nagyjából a magyarországi járműpark aktuális összetételét tükrözik. Viszik a Trabantot is, ha éppen az kell alkatrésznek.
Amennyiben az eltulajdonított autók közötti részesedését tekintjük egy Aston Martin lényegesen kockázatmentesebb járműnek tűnhet, mint egy olyan gyártmányé, amelyek nagy mennyiségben vannak jelen a hazai utakon, tájékoztatta lapunkat Szőgyényi Zoltán alezredes, az ORFK Bűnügyi Főigazgatóságának bűnügyi elemzőértékelő főosztályán belül működő bűnügyi koordinációs osztály vezetője.
Ellophatatlan autó nincs, az azonban igaz, hogy minél jobb minőségű és minél több védelmi rendszerrel biztosítjuk, annál nehezebb a bűnöző dolga, és annál valószínűbb, hogy a könynyebb ellenállás irányába mozdulva más járművet választ, állítja a szakember.
Az ORFK nyilvántartása szerint 2008-ban 5804-ra csökkent, 2009-ben viszont 9457-re nőtt az ellopott autók száma, a kedvezőtlen trenddel kapcsolatban a szakember elmondta, hogy vélhetően a növekvő munkanélküliségnek is betudható, hogy más bűnözési területekhez hasonlóan a korábbi évek csökkenése után a válság első évében nőtt az autólopások száma.
2010-ben ismét javult a statisztika, a járműlopások számának 750 darabos csökkenése a hatékony felderítőmunkával és a korszerűbb védelmi rendszerekkel magyarázható. A rendőrség adatai szerint 2008-ban 6989, 2009-ben 6113, 2010-ben 5864 regisztrált járműlopás ügyében fejezte be a rendőrség a nyomozást.