Optimista kereskedők
Bár mostanában alacsonyabbak az árrések, mégis nyereséges évet zártak a kereskedők, pedig a tavaly eladott 11,6 millió autó messze elmarad az évi 17 milliós fénykorhoz képest. –Képzeljük el, hogy milyen jók lesznek az eredmények, ha megint felmegyünk évi 14-15 millió darabra – mondta az elnök. Márpedig nemcsak a tavalyi 11 százalékhoz hasonló növekedés miatt van esély erre.
Hasonlóan bizakodóan beszélt az elkövetkező időszakról Jim Lentz, a Toyota USA vezetője. Ő az amerikai népesség növekedésében látja az új fogyasztói forrást. A következő hat évben csak az Egyesült Államok népessége 21 millióval nő, márpedig ez legalább 17 millió új autóvásárlót jelent. A philadelphiai Pennsylvania Egyetem kutatóinak népességről szóló tanulmánya szerint a legfejlettebb országok többségében megfordult a korábbi irány, és ismét növekszik a születések száma. A fejlettek és átbillentek között van Ausztrália, Svédország, Franciaország, Nagy-Britannia és az Egyesült Államok.
Mercedesből ült át Cadillacbe, de gyakran vezet Chevyt, különösen villamos hajtásút. Amit mentőautónak tartanak a General Motorsnál. Első számú vezetője, a Nextel Communications vállalattól átigazolt Dan Akerson leszögezte: – Nem vagyok egy autós srác, de tudok vezetni. Tanulni kell a múlt hibáiból –mondta előadásában. Van lefelé korszak, és van felfelé korszak, most az utóbbit éljük. Azt ígéri, lesz mit ünnepelni a GM százéves márkájának századik születésnapján, hiszen a Chevrolet Volt már most sláger, és lesz villamos hajtású Cadillac is: az SRX EV nemcsak hajtásában, de méretében is alaposan különbözik elődeitől, ami egyértelműen kisebb autót jelent.
Dílerek a törvényhozásban
Az Egyesült Államokban, a félidős amerikai választásokon, 2010 októberében négy autókereskedő is bejutott az amerikai törvényhozás alsóházába. Mike Kelly, Jim Renacci, Scott Rigell és Tom Ganley most már Washingtonban harcolhat a dílerek érdekeinek érvényesítéséért.