Fura Chevy
Jó irányba váltott a Chevrolet, mely egykor inkább pingpongasztal méretű modelljeiről volt ismert, igaz fő piaca korábban csak az Egyesült Államok volt. Ma már más kontinenseken is hódít, hála kisebb és takarékosabb újdonságainak: az Óceánon innen már két éve elérte a félmilliós darabszámot. Legnagyobb európai piaca Oroszország, ahol már nemcsak árulják, de gyártják is modelljeit. Az 1911-ben alapított Chevrolet a világ negyedik legtöbb autót értékesítő márkája, melyből évente több mint 3,5 millió kelt el harminc országban. Európai márkakereskedő és márkaszerviz hálózata 2900 pontból áll.
Az új Chevrolet-kínálat része a Spark városi autó, a kis Aveo, a kompakt Cruze, a Captiva hobbiterepjáró, a középkategóriás Epica és a Corvette sportkocsi. Wayne Brannon, a márka európai elnök-vezérigazgatója a következő tizenöt hónapra hét újdonságot ígért: jövőre kezdik forgalmazni a Camaro kupékabriót, az új Aveót, a Cruze ferdehátú változatát, a megfiatalított Captiva szabadidő-autót és a Volt hibridet.
A sort az Orlando nyitja: orra terepjárós, mérete vanes, miközben a hivatalos ismertetőben nagyterűnek is nevezik. Tényleg nem könnyű beskatulyázni, leginkább a több jármű keresztezéséből létrejött crossover illik rá. A cég magyarországi terveiben 120 Orlando értékesítése szerepel, tájékoztatta lapunkat Kaszás Zoltán, a márka magyarországi PR-menedzsere, aki azt is elmondta, hogy februárban érkeznek az első autók.
Kedvesen bumfordi, nagyjából ez ugrik be első látásra a karakteresmodellről,mely hétszemélyes, a harmadik sor két ülése behajtható, ezzel a pakolórész nő. A második sor szélső üléseit egyetlen mozdulattal lehet lehajtani, így könnyű a be- és kiszállás a leghátul helyet foglalóknak. Ha pedig komolyabb rakományt kell elszállítani, a két üléssor lehajtásakor 1499 literes a bővíthető csomagtér.
Ötletes és praktikus a műszerfal közepébe rejtett tároló: a gombnyomásra felugró rádióelőlap mögött bőven elfér a napszemüveg, pénztárca, mobiltelefon, az iPod és MP3-as lejátszó, melyhez USB-csatlakozót is előkészítettek, ráadásul akkor sem szúrnak szemet a tolvajoknak a cuccok, ha azokat benne hagyják az autóban.
– Az Orlando tervezésekor átvizsgáltuk a vetélytársak többcélú autóinak hagyományos dizájnját, és azt láttuk – magyarázza Taewan Kim, a GMDAT dizájnalelnöke, hogy túlságosan funkcionálisak, vagyis kockás egyterűek és buszosok. Az egyik fő tervezési szempont volt a limuzinok kényelmének ötvözése a crossover stílussal és az MPV variálhatóságával. Az Orlando kétterű és részben MPV, részben SUV dizájnjának köszönhetően átmenetet képez az eddig létező kategóriák között, vagyis igazi crossover. Felméréseink szerint Európában sokan szeretnének ilyen családi járművet, amely másképp néz ki, mint a többi és divatosabb is.
Az Orlando arca a Chevrolet új, markáns vonalait mutatja, hűtőmaszkját színre fényezett díszléc osztja ketté, rajta a csillogó, nagy csokornyakkendő-jelvénnyel. A motorház folytonosan megy át az agreszszíven kidomborodó kerékívekbe, amelyek kiemelik a sarkokra helyezett kerekeket. A lökhárítóban mélyen elhelyezett ködlámpák még jobban hangsúlyozzák a sportos szabadidőautó-jelleget, a fényszórók fekete kerete és krómtükre, illetve alattuk a lineáris irányjelző prémium hatású.
A nagy szilárdságú acélszerkezetű utascella mellett hat légzsák – két-két front-, oldal- és függönylégzsák is a biztonsági rendszer része, csakúgy mint az elektronikus menetstabilizáló.
Alapfelszerelés még többek között a szervokormány, a légkondicionáló, az elektromosan mozgatható két külső tükör, valamint ablakemelő. Az 1,8 literes, 141 lóerős teljesítményű benzinmotoros változat ára 4,79 millió forint, a 131 lóerős dízelé 5,79 millió forint lesz.
A benzines száz kilométerenkénti átlagfogyasztása 7,3 liter, a dízelé hat liter.
A sportos megjelenést is fokozó 16, 17 és 18 colos kerekekből sajnos csak négy jár az autóhoz, pedig a teljes értékű pótkerék nagyon hiányzik a kelet-európai utakon közlekedőknek. Ráadásul bőven el is férne a fenéklemez alatt. Van javító spray és kompresszor, ám ez kevés, hacsak nem egy szög miatt ment el a levegő a kerékből, hanem kátyú vágta szét az abroncsot, amiből teljesen azonosat nem biztos, hogy gyorsan be lehet szerezni. Ráadásul a gyors gumifejlesztések miatt nem biztos, hogy sikerül azonos mintázatúval pótolni, ami azt jelenti, hogy a biztonság és a KRESZ-szabály miatt kettőt kell venni.