Növekvő középosztály

Miközben a szűkülő magyar piacon egyre kisebb szeletet tudnak kihasítani a korábban domináló minik és kisautók, folyamatosan növelik részesedésüket a nagyobb és drágább modellek. 2007-ben még a vevők 42 százaléka választott kisautót, 2010-ben arányuk 25 százalékra csökkent. Volumenben a középkategóriások eladásai is estek, de a miniknél és kisautóknál jóval kisebb mértékben.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint a 2007-ben 80 ezer mini- és kisautó, valamint 64 ezer kompakt osztályú, és 12,5 ezer középosztályú modell kelt el itthon, ami utóbbiak esetében 7,1 százalékos részesedést jelentett. 2010. első tizenegy hónapjában eladott ötezer új középkategóriás autó viszont már azt jelenti, hogy a három évvel ezelőtti mennyiség kevesebb mint a felével is 11,2 százalékra nőtt a részarányuk. Nem véletlenül, hiszen ennek a szegmensnek a vásárlói kisebb mértékben érezték meg a válság hatásait, mert ezek adják a céges menedzserautók jelentős részét, és hatmilliónál drágább kocsik készpénzes magánvásárlóinak sem jelent gondot a járműcsere.

A JATO Dynamics adatai szerint a D-kategóriában idén a Ford Mondeo vezet 655 darabbal, majd a 602 darabos Opel Insignia, az 530 darabos Volkswagen Passat és a 433 darabos Audi A4-es következik.

A jól felszerelt középkategóriás autók árai ötmillió forint körül indulnak, de a négykerék-hajtású és speciális sportos változatokért ennek az összegnek háromszorosát is elkérik. A 2011-es évben jön a VII. generációs Volkswagen Passat, a Peugeot új középkategóriás autója az 508-as, a Hyundai Genesis, fiatalosabb arcot kap a Honda Accord, és a Renault Laguna, piacra kerül a Skoda Superb Green Line.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.