Ne bajlódj gombokkal, rúgd fenékbe!

Sallangmentes, letisztult, unalmas (na jó, minden felesleges és öncélú formai megoldás nélküli), de műszakilag tökéletes, kényelmes, megbízható, jól felszerelt – nagyjából ez a kép él az átlagos autósban bármelyik német márkáról. Bár ezek már jó ideje nem igazak – együtt semmiképp sem –, az autós sztereotípiákban az a jó, hogy sokkal lassabban halnak ki, mint ahogy kellene. Túlélésüket persze mindig segíti egy-egy modell.

Ilyen például az új, immár hetedik generációs Passat. Szinte kizárt, hogy egy kisfiú csillogó szemmel gondolna rá, vagy hogy egy kamasz erről az autóról álmodjon, ám felnőve mégis ilyet vesz. Na ez persze csúsztatás, de a típus 37 évében több mint 15 milliót adtak el belőle világszerte – azaz 1973 óta 1 perc 20 másodpercenként egyet –, ezzel a Volkswagen történetében a harmadik legkeresettebb típus, csak a Bogár és a Golf előzi meg.

A dicső múltból azonban nem lehet megélni a piacon, ezért Wolfsburgban úgy gondolták, ideje lecserélni az előző, 2005 és 2010 között készült B6 kódjelű szériát. Nagyon azért nem szabták át az elődöt, nevezhetnénk egy egyszerű ráncfelvarrásnak is. A B7-nek új az eleje és a hátulja, átdolgozták és rafinált ledes fényfüzérrel látták el a lámpákat, új hűtőmaszkot kapott, amitől még inkább jelzi, hogy a Phaeton kistestvére, (amit persze egyáltalán nem kell szégyellnie), a hajlatokat éllé vasalták és módosítottak egy kicsit a lökhárítókon. Kívülről nagyjából ennyi változás történt, a méretek egy centiméterrel sem változtak. A tágasságra eddig sem lehetett panasz, de az első ülések támlájának módosításával tovább nőtt a hátul utazók lábtere.

A fáradtságfigyelő rendszer a pedálkezeléstől a kormány mozgatásáig rengeteg tényezőt elemez, mielőtt fénnyel és hanggal figyelmeztet, hogy ideje megállni pihenni. Ennek különösen sztrádán lehet jelentősége. Nem azért, mert annyira fárasztó lenne vezetni az autót, hanem mert álmosítóan sok terhet vesz le a vezető válláról. A beállított követési távolságot tartó, adaptív tempomat például maga fékez – akár állóra – a sofőr helyett, ha a beállított távolságon belül feltűnik előttünk egy másik autó, illetve gyorsít vissza a beállított sebességre, ha eltűnt az akadály. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer nemcsak szól, de aktívan közbe is avatkozik, ha az autó indexelés nélkül fut rá a sáv szélét jelző vonalakra.

Ötletes újítás a kéz nélküli csomagtartónyitás. Akinek kulcs nélküli indítással felszerelt szedánja van, elég kulccsal a zsebében odalépnie az ajtó hátuljához és a lábát rúgásszerűen belendíteni a lökhárító alá, a csomagtérajtó felnyílik.

A Passathoz négyféle benzinmotor közül lehet választani az 1,4-es 122 lóerőstől a 300 lovas V6-ig (köztük az 1,8-es 160 lóerős, illetve a 2 literes 211 lóerővel), dízelből pedig van 1,6-os 105 lóerővel, illetve háromféle kétliteres 140-től 170 lóerőig. A legkisebb benzinesből készül gázos, illetve etanolos változat – utóbbi csak Norvégiában és Svédországban lesz majd kapható. Mindegyik motorhoz hatsebességes váltó jár és az 1,6-os dízel kivételével kérhető hat vagy hét sebességes, duplakuplungos DSG automata.

A motorok mind kevesebbet fogyasztanak az elődöknél, a gyár szerint összességében 18 százalékkal, így természetesen kevesebb káros anyagot pöfögnek ki. A legkevesebb üzemanyaggal a start-stop rendszerrel is felszerelt 1,6-os dízel Blue Motion éri be, a gyári adatok szerint mindössze 4,2 litert kér százon vegyes üzemben, és eközben csak 109 gramm széndioxidot enged a levegőbe. De még a négykerékhajtású V6-osnak is elég 9,3 liter benzin százra – legalábbis a gyári adatok szerint.

 

Elég a lábat rúgásszerűen belendíteni a lökhárító alá, ettől a csomagtérajtó felnyílik
Elég a lábat rúgásszerűen belendíteni a lökhárító alá, ettől a csomagtérajtó felnyílik
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.