A1-es terminál Óbudán
Akkor is illik kiszolgálni az ügyfeleket, ha nem mozdul az ország gazdasága, ha pedig mozdul, akkor időben lépünk, érvelt az Audi Centrum Budapest avatóján Krénusz Ferenc ügyvezető igazgató, aki bízik a márkákban. És nemcsak ceremóniákon mondja ezt az autómérnök, aki már több évtizedes kapcsolatban van az Audival és anyacégével, a Volkswagennel.
Friss diplomásként 1969-ben került az AFIT 4-es számú egységéhez, mely államközi szerződés keretében a Volkswagen konszern első hivatalos képviseleti szervizbázisa lett. Krénusz először műszaki vezetőként, majd főmérnökként dolgozott az 1971-ben felépült óbudai VW szervizben, mely európai szinten is a legkorszerűbbek közé tartozott.
1982-től már értékesítették is a német autókat, igaz, akkor még kemény valutáért. 1991-től a Porsche Hungaria szerződéses partnere lett a Mozaik utcai telep, mely folyamatosan bővült, mert a nyereség 80 százalékát mindig viszszaforgatták. Tartalékaiknak köszönhetően eddig sikeresen átvészelték a válságot, sőt újabb beruházásokba fogtak.
Az óbudai autócentrum most egy igazi palotával bővült: az Audi terminál 800 millió forintba került, felszereltsége a legkorszerűbb, és építészetileg is az új márkaarculatnak megfelelően tervezték. Már csak ilyennel szerződik a német konszern, mely világszerte további százharminc hasonló centrum építését tervezi.
A Mozaik utcában százhúszan dolgoznak, és a közismerten helyínséges környéktől sem rabol el területet az új komplexum, mert mélygarázsában és a szalon tetején száz parkoló várja az ügyfeleket. Berendezése világszínvonalú, igaz, a szerszámtároló Dura szekrénysor negyvenezer euróba került, és az óbudai cégnek ugyananynyit kellett érte fizetni, mint egy müncheni szerviznek, miközben ott a munkadíj óránkét 140 euróba kerül, ugyanezért itthon 6500 és 12 ezer forint között számláznak.
Az új terminálnak nem kell aggódnia, mert itthon is, és a nagyvilágban is folyamatosan nőnek a prémium autók eladásai, és különösen az Audi száguld, ami az első fél évben 520 ezer eladott autót és 34 százalékos növekedést jelent, és az első nyolc hónapos bővülés is közel 20 százalékos. Az idei milliós darabszám legalább annyira biztos, mint a folyamatosan bővülő termékkínálat.
Mini prémium
A budapesti központ avatóján tartották a legújabb modell, az A1-es premierjét. Mátrabérci Sándor márkaigazgató lapunknak elmondta, hogy az Audi minijéből évi 60–80 eladását tervezik, ez nagyjából a vetélytárs kontingense: a BMW-csoporthoz tartozó Miniből a JATO adatai szerint tavaly 83-at helyeztek forgalomba itthon.
A kétajtós változat Audi A1-es ára 4,949 millió forint.
Az első teljes évben százezer A1-es készül a belgiumi üzemben, ennek negyede a német piacra, a többi más európai országokba és Japánba kerül.