Olaj- és banánfogyasztók

Egykoron a kalandos táj, napjainkban az ígéretes piac vonzza az autógyártókat. 1907-ben Pekingből indult az első transzkontinentális autóverseny. A XXI. század autómaratoniján a rajt lett a cél. Az első verseny emlékére dízel Mercedesekből álló karaván tette meg a távot, igaz fordítva, mert már fontosabb volt a Pekingbe való érkezés és demonstráció. 2006. október 21-én autó indult Párizsból Pekingbe, ahol a rajttal egy időben kezdődött a modell kínai sorozatgyártása. A DaimlerChrysler és a Beijing Automotive Industry vegyes vállalata 1984-ben még Jeep márkájú terepjárókat gyártott a hadseregnek, napjainkban kínai újgazdagoknak szállít Mercedes business limuzinokat.

A nyolc országon át vezető 14 ezer kilométeres út végcélja az „AutoChina 2006” autókiállítás volt. Az első transzkontinentális autóverseny emlékére rendezett túra még 62 napig tartott. A 2006-os autók párizsi indulása után huszonkét nappal már Hamitól délre fordult a karaván és a történelmi kereskedelmi útvonalon, a selyemúton haladva érte el a kínai nagy falat. Közben átkeltek a Sárga-folyó völgyén, autóztak a Góbi sivatagban és Belső-Mongólia füves pusztáin.

A 2006-os Mercedes-karaván 26 nap alatt teljesítette a 13,6 ezer kilométeres távot. E-osztályú flottában harminchárom sorozatgyártású modell volt, köztük több 4MATIC négykerékhajtású változat. A dízelmotoros E 320 CDI és E 320-as Bluetec kormányainál 360 sofőr váltotta egymást szakaszonként.

Nem volt kis teljesítmény a túra megszervezése, hiszen a vízumok beszerzése mellett 27 városban ötezer éjszakányi szállásról kellett gondoskodni.

A harminchárom takarékos versenyautóból és negyven kísérő kocsiból álló karaván legénysége 8200 szendvicset, 5300 banánt, 4000 csokit és 9600 flakon vizet fogyasztott.

Mivel a táv tízezer kilométernyi szakaszán nem kapható a világ legtisztább dízelmotorjaihoz szükséges kénmentes gázolaj, ezért az Aral tizenegyezer litert konténerekben szállított az orosz, kazahsztáni és kínai megállókhoz.

A csúcsot 5,5 literrel a német taxipáros érte el, a mezőny átlaga 7,9 liter volt száz kilométeren, autónként 8 liter kenőolaj és 110 liter ablakmosó is elfogyott.

Kínai forgalomban a 2006-os Párizs–Peking-túra egyik autója
Kínai forgalomban a 2006-os Párizs–Peking-túra egyik autója
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.