Univerzális vadállat

Nyolcszázas bringa, amit éppoly jó lelkiismerettel lehet ajánlani kezdőknek, mint a magas fordulatot kedvelő sebességőrülteknek? Igenis létezik!

A Yamaha FZ és Fazer modelljei eddig is méltán voltak népszerűek: könnyen kezelhető, erős, formás és bitang elnyűhetetlen gépek voltak, az FZ6 sorozatból alig találni használtat a piacon, mert a tulajdonosaik nem tüsténkednek eladni a gépeket, melyek 30-40 ezer kilométert könnyedén elgurulnak komolyabb szervizbeavatkozás nélkül.

A hatszázas sorozatot a gyár nyolcszázasra cserélte, ami csak első hallásra tűnik veszélyesnek, hiszen ez a hengerűrtartalom már más célcsoportnak szól. Vagy mégsem? Lehet, hogy egy új kategória alakul ki ezzel a mérettel, amely egy kompromisszumos, mégis univerzális megoldás kezdő és haladó motorosoknak? Alighanem. Az új FZ-ket ugyanis az FZ1 (tehát az ezres) kilenc milliméterrel kisebb átmérőjű dugattyúival felszerelt blokkja hajtja. A teljesítmény 106,2 lóerő tízezres percenkénti fordulaton, nyomatékból pedig 82 Nm áll rendelkezésre nyolcezernél. A motor karakterisztikáját új vezérlő elektronikával változtatták meg, a cél természetesen a több nyomaték volt – s ez itt a lényeg. Az új gép alacsony fordulaton is nyomatékos, ezáltal stabil meghajtást és könnyű kezelést tesz lehetővé, segítve azon vezetők boldogulását, akik még nem hajtottak bele gépeikbe több tízezer kilométert. Háromezer körül már megérkezik a bitang gyorsítóképesség, de a gép innen is tartogat meglepetéseket!

A váz alumíniumból készül, míg a futómű szinte teljes egészében megegyezik az FZ1-esével. A hátsó gumi picit vékonyabb, 180-as lett, a fékrendszer pedig köztes: az első tárcsa 310 mm-es, a hátsó pedig 245-ről 267 mm-re nőtt. A 211 kilogrammos tömeg még lányoknak is megfelel. Bár az erőforrás takarékos, a tank űrtartalma 18-ról 17 literre csökkent, így durván háromszáz kilométeres hatótávolsággal kalkulálhatunk. A 2,5 millió forintos motorról sajnos elhagyták az FZ6 legszexisebb elemét, az ülés alá integrált kipufogót, helyette egy kissé bumszli darab került.

Kompromisszum kezdő és haladó motorosoknak
Kompromisszum kezdő és haladó motorosoknak
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.