A hegy hátán is megél, sőt, inkább ott

Le sem tagadhatná az Adventure, hogy világkerülő, és hogy csak kalandoroknak való: ízig-vérig túramotor.

Ha valaki mindenes motort szeretne, elégedjen meg a sima GS-sel, nagyobb öröme lesz benne, és az is képes elhitetni, hogy az idők végezetéig járni fog. Nem érdemes vitatkozni azon, hogy akad-e olyan motor, mely már életében legendává és kategóriájában megkerülhetetlené vált. A BMW GS/GS Adventure gépe közel áll ehhez. Harminc év alatt eljutott addig a bajor gyártó, hogy gépét minden korosztály ismeri. Nehéz a konkurenciának megküzdeni az olyan mondatokkal, mint az, hogy az 1200-es bokszernél nincs tartósabb. Pedig a GS Adventure sem tökéletes.

A méret és a használat eleve választás elé állítja a vevőt. Ha valaki ebben mellé lő, annak kegyetlenül nehéz lesz az élete, mert a GS Adventure brutális méretű, széles, hosszú, magas. Ordít róla, hogy világkerülésre találták ki. Elég harminchárom literes tankjára gondolni, ami bőven elég hatszáz kilométerre. Tartósan városi használatban viszont nehéz pillanatokat okozhat. Igaz, útközben roppant kezelhető és nem érezni bődületes súlyát. A magas ülés miatt – persze bizonyos futóműbeállítások esetén még a 180 centi felettieknek sem egyértelműen kétlábas a talajkapcsolat. Éppen ezért pirosnál nem nagyon ajánlatos az autók közé merészkedni. Akinek komoly felhasználási igénye lenne városban, az kerülje el az Adventure-t. A GS 25 literes tankjával és kisebb tömegével barátságosabb a lámpától-lámpáig forgalomban. A sima változaton és a Adventure-ön is javítható a helyzet ESA futóművel. Nincs olyan terep, és rakományszint, amelyhez ne lehetne állítani a rendszert, és nem mellékesen a hasmagasságot is.

A 2010-es modellévre a külcsínhez nem nagyon kellett nyúlni, inkább a konkurencia részéről érkező blokkkihívásokra keresték a választ a bajorok. A GS-sorozat idén már DOHC-vezérlést kapott, amellyel növelték a lóerők számát és a nyomatékot is: előbbit 110-re, utóbbit 120 newtonméterre. Hatodikban már ötvenes tempóról is dinamikusan gyorsít, rémisztő dadogások nélkül. A dob elé szerelt rezonátor a kipufogógáz áramlását vezérli, így piszok férfias hangja lett a GS-nek. Igazi mélyütést a közel 4,5 millió forintos ár jelent, ami a kiegészítőkkel akár hatmillióra is feltornázható.

Bitang jó a motor, de a vásárlásnál azért észnél kell lenni, mert ha azt hisszük, hogy a földkerengő Ewan McGregor nyomdokaiba lépünk, ám végül a lakott területeket is csak ritkán hagyjuk el, akkor a kevesebb többet ér. Adventure csak azoknak ajánlott, akik csaknem szó szerint a világ végére is motorral indulnának.

ESA futóműrendszer hasmagasság-állítással
ESA futóműrendszer hasmagasság-állítással
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.