A dízelpápa

Külföldön lett prófétává, pedig nem volt nyelvvizsgapapírja, és első magyarként németül tartott előadást motormágusoknak.

Fontos más országokban is megértetni magunkat. Nemcsak nyelvileg, hanem mentalitásban és kultúrában is. A mérnök ma már nem csak mérnök, tárgyalnia kell főnökeivel, partnerekkel, újságírókkal, politikusokkal, vásárlókkal, hogy megismerjék érveit. Budapesti előadásán így jellemezte napjaink szakemberét dr. Anisits Ferenc, aki új dízelmotorjainak fejlesztésekor egyszerre képviselte a műszaki, gazdasági, környezeti és társadalmi szempontokat.

Anisits Ferenc itthon szerzett diplomát, ám sikeres és világhíres a német BMW-nél lett. „Nekem a felelősségvállalás azt jelenti, hogy mindennek én vagyok az oka, annak, ami történik, és amit elmulasztunk. Egy vállalat eredményessége nem az anyagiakon múlik. Ha nem sikerül valami, az nem kudarc, mert abból tudjuk meg, hogy más a járható út” – vallja a dízelpápa. Kevés szakemberről nyilatkoznak ilyen elismeréssel pályatársai. Dr. Anisits Ferenc magyar egyetemistáknak tartott előadásán példákkal bizonyította, hogy „csak a megvalósított ötlet az igazán jó ötlet. Az innováció szó szerint újat vagy megújulást jelent. Az innováció egy folyamat, melynek eredményeként vállalatok új termékei vevőre találnak, melynek révén növekszik a gazdasági versenyképesség, új munkahelyek teremtődnek, általa előnyös piaci pozíció, sőt rövid időre még monopolhelyzet is elérhető.” Anisits szerint Magyarországon még mindig összemossák az innovációt a feltalálással és a kutatói, fejlesztői munkával. Anisits Ferenc 1938. december 23-án született Szolnokon. Diákként a vakáció alatt szerelt motorokat az Autójavító és Szerelő Vállalatnál, majd 1962-ben mérnöki diplomát szerzett a Budapesti Műszaki Egyetemen. 1965-ben a német MAN cégnél dolgozott, 1973-ban a braunschweigi műszaki egyetemen doktorált. A svájci Saurer cég után az NWM Mannheim cégnél dolgozott, és Carl Benz Érdemrendet kapott. 1980-tól vezette a BMW dízelrészlegét Steyrben, ahol az 524 TD-motor, majd 1987-től az első sorozatgyártású elektronikus vezérlésű és közvetlen befecskendezésű V8 hengeres dízelmotor készült. 1998-ban a nürnburgringi 24 óráson négyhengeres BMW-dízelek győztek, a V8-as és V6-os többször megkapta az Év motorja díjat.

Anisits Ferenc
Anisits Ferenc
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.