Sharanwoodi forgatás

A legendásan butácska plázacica nem fogja a kormányt, égnek emelt kezekkel parkol be a kocsijánál alig nagyobb helyre. És ez nem vicc.

Kiégett házsor, szétrobbantott repülőgép és partra vetett kalózhajó szomszédságában keres parkolóhelyet közel ötméteres autójának a viccek tipikus szőkéje, akinek kudarcára több járókelő fogadott. Vesztettek, a szőke hölgy nyert, igaz, automatával, amely a legügyetlenebb vezető kocsiját is pontosan beparkolja. Méghozzá magától, pedig a hétüléses és közel ötméteres autóval ez nem egyszerű, de a Park Assist szerkezetnek elég az autó hosszánál félméterrel hoszszabb hely, és már helyre is teszi a 4,85 méteres Volkswagent.

A szőke elnyerte a hitetlenkedő férfiak tétjét, igaz, a hétköznapi ajánlatok közel sem fedezték a negyedmillió forintos szerkezet felárát, de ha minden nap fogad, lassan összejön. És persze azon is spórol, hogy ép marad autójának fényezése, mások kocsijáról, és a biztosítási díjról már nem is beszélve.

Ezt is tudja a legújabb Volkswagen modell, melynek neve még nem anyakönyvezett, de adódott premierjének helyszínéről: a Sharanwood próbájának egyik állomása volt a müncheni Bavaria Filmközpont, ahol reflektorfénybe kerültek a kocsi prózai és műszaki tulajdonságai. A strandoló család pakolásáról, a szőke parkolásáról szóló reklámfi lmet többször eljátszották a stúdióban.

Az új szereplőre ennél nagyobb próbatétel vár ősztől, hiszen egykori testvérével, a Ford Galaxyvel és az európai piac klasszikusával, a Renault Espaceszal kell megbirkóznia. Félteni azért nem kell, mert a hivatalosan Sharan néven anyakönyvezett autó elődje igencsak sikeres volt. Az 1995-ben bemutatott modellből 608 ezer készült, de ikertestvéreivel közel másfél milliós a család. Az első változatot még közösen fejlesztette és gyártotta a Ford és a VW, így Portugáliában készült a Sharan, a Galaxy és a Seat Alhambra is.

Közben formája alig változott, bár a 2000-es és 2003-as ráncfelvarrások határozottan fiatalítottak fazonján. A legújabb modell formáját a Walter da Silva és Klaus Bischoff vezette designcsapat tervezte, és nagyon volkswagenes lett: az arca egyértelműen a Golfra emlékeztet. Az erősen lejtős orr-résznek köszönhetően áramvonalasabb az új Sharan: a 0,29 cw értékű karosszériának, a takarékosabb motoroknak és az elődnél harminc kilóval könnyebb súlynak köszönhetően a fogyasztás 21 százalékkal csökkent, ami a dízel esetében 5,5 litert jelent 100 kilométeren.

Bár az autó könnyebb elődjénél, méretei nőttek: 22 centiméterrel hosszabb és 19 centiméterrel szélesebb lett. A tágasabb és hét teljes értékű üléssel felszerelt utastér mögött 300 liternyi csomag fér el. A Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója Vérten Sándor lapunknak elmondta, hogy az előző modellből évente százhúsz, tavaly már csak ennek harmada kelt el. Az új Sharanból a 2010-es terv negyven darab, 2011-ben százhúsz a terv. Ez jelentős mennyiség, hiszen a JATO adatai szerint 2009-ben itthon 250 MPV-kategóriás autó kelt el: a hétülésesek piacán a Ford Galaxy vezetett 86 darabbal, majd a 43 darabos VW Sharan következett.

Az alapváltozatban van kilenc légzsák, elektronikus menetstabilizáló, szervokormány, hatfokozatú sebességváltó, központi zár, motoros visszapillantó tükör, elektromos ablakemelő, valamint klímaberendezés és CD-s rádió. Felárért távvezérléssel nyílnak a motoros tolóajtók. A németországi listákból következtetve, valamint az elődmodellhez és a vetélytársakhoz hasonlítva úgy 9,5 millió forintos árral lehet számolni, ez azonban csak szerkesztőségi becslés, mert hivatalos magyarországi ár csak augusztusban lesz.

Az áramvonalas formának és kisebb tömegnek köszönhetően is csökkent a fogyasztás
Az áramvonalas formának és kisebb tömegnek köszönhetően is csökkent a fogyasztás
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.