A kétkerekűeknél is pang a piac
A korábbi évek dinamikus növekedése már 2006-ban megszakadt, és immár ötödik éve nemcsak az enyhébb emelkedésnek mondhattak búcsút a motorkerékpár-kereskedők, akik legalább annyira szenvednek, mint az autósok. A felépített impozáns és színvonalas szalonok hiteleit törleszteni kell, miközben a forgalommal ellentétben a működési költségek nőnek, a vevők pedig fogynak.
A fénykorban egyetlen márka éves tervében szerepelt négyezres darabszám, amit idén az összes márka együtt sem remélhet a teljes piacon. A Datahouse adatai szerint 2010 első felében 1532 új motorkerékpár kelt el, ami 889 darabbal és 36,7 százalékkal kevesebb a tavalyi év azonos időszakához képest. Az első nyári hónap 332 darabja harmincszázalékos esést jelent.
Megállt a piac, mert a korábbi vevők hiába szeretnék újra cserélni motorjukat, nem tudnak megválni hitelekkel terhelt régi gépüktől, mert a maradék összeg messze felülmúlja a beszámítási értéket. Nyárra befékezett a piac, márpedig a kereskedők szerint aki tavasszal nem szállt új gépre, az már idén nem is nagyon fog.
A motorpiac idei leggyengébb hónapja a január volt, ami megszokott, az már nem, hogy az előző évhez képest felére esett a forgalom, ami 82 darab motorkerékpárt jelentett, ez egyben a legnagyobb mértékű zuhanás is. A Datahouse adatai szerint a Honda 613 darab eladásával vezeti a márkák listáját a Suzuki (247 db), a Yamaha (166 db), a BMW (110 db) és a Kawasaki (103 db) előtt. Júniusban az élmezőnyben csak a BMW tudta növelni forgalmát, nem is akármilyen mértékben, mert a huszonkét darab motor hetvenszázalékos többletet jelent.