Erősödő Delta
A versenyt támogatók kiszállása pillanatnyi gondot sem okozott a Forma–1-nek, mely továbbra is jó üzlet, mert nézettsége nő, tavaly meghaladta az 1,7 milliárdot, ezért mindig van matricás jelentkező a szabad felületekre. 2010-ben harminc új vagy visszatérő márka jelent meg az autókon. A válság miatt tavaly szeptemberben kapott az alkalmon az ING, és megszakította szerződését a Forma–1-es Renault csapattal, mert a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint a Szingapúri Nagydíjon az ifjú Nelson Piquet szándékosan törte össze magát, hogy bejöjjön a biztonsági autó, és ezzel segítse akkori csapattársának, Fernando Alonsónak győzelmét. A csapatfőnök Flavio Briatorét örökre, Pat Symonds főmérnököt öt évre tiltották el a sportágtól. Az ING végleg kiszállt, a spanyol Mutua Madrilena biztosító viszont továbbra is szponzorálja Alonsót, aki már a Ferrarinál versenyez.
Nem kellett aggódnia a Renault csapatnak sem, mert a Total, a Bridgestone, a HP, az RCI bankcsoporthoz tartozó Diac mellett a Lada gyár és a Trina Solar is támogatja. A Mercedes kasznijára felkerült a Deutsche Post matricája, a Williamsre a Telecoms Sans Frontieres logója, a McLaren a Steinmetz gyémántkereskedő céggel, a Virgin Racing az LG Electronics vállalattal, az Air Asia légitársasággal és a CNN-nel szerződött. Új szponzor a TW Steel, a Full Tilt Poker, a Tune Group.
Működtetni is jó üzlet a Forma–1-et: Bernie Ecclestone cégbirodalmának része a Delta 3-as vállalat tavalyi bevétele 680 millió font volt, ami egy év alatt 6,5 százalékos növekedést és 120 millió fontos nyereséget jelent. A bevételek a televíziós közvetítési jogdíjakból (278 millió font), a versenylicencekből hasonló nagyságrendű bevétel származott, a többit a hivatalos főszponzorok, a DHL és az Allianz fizette be.
A kanadai és francia nagydíj tavalyi elmaradása 19 millió fontos kiesést jelentett, ám ezeket bőségesen kárpótolta az Abu-Dzabi által befi zetett 28 millió font.
A növekvő bevételek ellenére a Delta 3 307 millió fontos adózás utáni veszteséggel zárta 2009-et, ami 13 millió fonttal jobb a 2008-asnál. A mínusz magyarázata, hogy a 2006-banmegvásárolt Forma–1-es tulajdonjogok részleteit és kamatterheket, vagyis a továbbiakban még 1,2 milliárd fontot 2014. június 30-ig még törleszteni kell.
A versenycsapatoknak kifizetett összeg tavaly 336,4 millió font volt, ami 4,4 százalékos növekedést jelent egy év alatt. A Ferrari a leggazdagabb csapat a Forma–1-ben: a maranellóiak háromszázmillió euróval gazdálkodhatnak. Második helyen a Mercedes GP áll 270 millió eurós költségvetéssel, majd a 250 milliós McLaren következik, a Red Bull Racing 230 millió euró ja a negyedik helyre elég, ám a pénz nem minden, hiszen tavaly a Brawn GP százmillió euróból lett világbajnok, ez pedig ötöde volt az akkor még versenyző, de nem nyerő Toyota büdzséjének.