Tilos a Chevy!

Hiába szól róla hatszáz dal, meg regény, a vállalati körlevél szerint csak eredeti neve használható.

Áll a bál a General Motorsnál, mert a globális terjeszkedésről szóló vállalati körlevélben az alkalmazottakat arra utasították, hogy legnépszerűbb márkájuk nevét csak eredeti hoszszában használják egymás között és kifelé is. A kiszivárgott ukáz után Alan Batey értékesítési alelnök és Jim Campbell marketing alelnök kommünikében magyarázgatta, hogy a márka globális terjeszkedése miatt fontos a döntés, melynek értelmében ne Chevyként, hanem Chevroletként említsék a klaszszikus amerikait.

A General Motors vezető világmárkájának autóiból tavaly 3,5 millió kelt el százharminc országban. A márkát 1911-ben alapította Louis Chevrolet svájci származású autóversenyző, és sokáig csak az Egyesült Államokban forgalmazták. Évtizedeken át nagyméretű autóiról volt híres, ám a dél-amerikai piacra már Corsákat is gyártottak Chevrolet-jelvénnyel. 2005-ben megjelent az európai piacon, ahol sikeresek lettek dél-koreai gyártású kis modelljei. 2009-ben a márka piaci részesedése Európában 2,3 százalék volt, ami 426 ezer autót jelent. Chevrolet-jelvénnyel árusítják az ausztrál és japán piacokon a Suzukikat csakúgy, mint a Togliattiban gyártott Lada terepjárókat az orosz piacon. Argentínában és Brazíliában Chevroletként árusítják az Európában Opel, illetve Vauxhallként ismert Astra, Corsa, Meriva és Zafira modelleket.

Az amerikai piacról egyre inkább kitörő és világmárkaként egyre népszerűbb márkát Chevroletként akarja ismertté tenni a cég, melynek vezetői hangsúlyozták, hogy a külsősök úgy hívják, ahogy akarják. Nem lesz könnyű leszoktatni még a vállalati dolgozókat és márkakereskedőket sem a Chevy használatról, hiszen több sikeres zenébe és klasszikus regénybe is bekerült. Hatszáznál több dal címében és szövegében szerepel a legendás márka neve. Komponált Chevrolet című számot a ZZ Top, Chevy címűt D. K. Davis, a Beat Farmers lemezén pedig Blue Chevrolet szerepelt. Európában valamivel kevesebb Chevrolet dal és autó született, pedig a márka már nyolcvanhat éve partra szállt.

Akarhat persze bármit egy cég, végül is a nép dönt. Fura lenne például az amerikaiakat arra szoktatni, hogy Coke helyett Coca-Colát kérjenek. Az olasz autók imádói is az Alfát szeretik, és nem Alfa Romeóként emlegetik álmukat. A chevy.com-ot már átkeresztelték...

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.