Márkás ingben, gatyában: labdába rúgnak az autógyártók

Hosszú távú befektetés, de megéri, állítják a járműgyártók reklámszakemberei, akikből még hozzávetőleges összegeket is nehéz kiszedni, de néhány szerződés azért segít a tájékozódásban.

„A futball univerzális nyelv és összetartó erő, ami nemzetiségtől, fajtól és vallástól függetlenül mindenkire hatással van. Ez egybevág a Hyundai értékeivel és céljaival”, nyilatkozta Sean S. H. Kim, a cég marketingért felelős alelnöke, aki szerint a dél-koreai konszern jelenléte a nemzetközi sportban, de különösen a világbajnokság támogatása jelentősen növelheti a márka ismertségét és megítélését.

A sportpályákon is versenyeznek az autógyártók, a támogatásokból egyre többet vállalnak a dél-koraiak A szerző felvétele
A sportpályákon is versenyeznek az autógyártók, a támogatásokból egyre többet vállalnak a dél-koraiak A szerző felvétele

A labdarúgás olyan biztos alapokat adott a Hyundainak, amelyről kiindulva a márka folytathatja sportmarketing-stratégiáját, és megerősítheti jelenlétét az olyan piacokon (mindenekelőtt Európában, Afrikában, Ázsiában és Latin-Amerikában), ahol a labdarúgás számít a legnépszerűbb sportnak. Sean S. H. Kim megerősítette, hogy a 2002-es Korea–Japán, majd a 2006-os németországi világbajnokság és az UEFA rendezvénye után a 2010-es és 2014-es vb-re is szponzori szerződést kötött a FIFA-val a Hyundai Motor.

Az Ausztria–Svájc UEFA EURO 2008-as bajnokság csapatainak, rendezőinek és VIP vendégeinek szállítására 265 autót, 463 buszüzemnapot biztosított a Hyundai Motor Europe. A zászlóshajójaként szolgáló luxus Grandeur szedánból negyven állt szolgálatba, de volt a flottában Sonata, Santa Fe, Tucson, i30CW személyautó és H-1-es mikrobusz is, a buszokhoz sofőröket is biztosított a Hyundai.

Ahogy a piacon, úgy a sportpályákon is versenyeznek az autógyártók: a kieső szponzorok helyére azonnal belép egy új, és a támogatásokból egyre többet vállalnak a dél-koraiak, különösen globálisan. A németországi és osztrák–svájci foci-világbajnokság után a délafrikainak is fő támogatója a Hyundai–Kia, mely Dél-Korea és az Egyesült Államok után Európában is több vevőt szeretne meghódítani, ami a kontinens nyugati felén különösen nehéz. Pláne a hazai márkák elleni küzdelemben. Ennek ellenére nem reménytelen, hiszen a Real Madrid portugál csatára, Cristiano Ronaldo a közelmúltban vett egy Hyundai i30-ast.

A Ford 1992-től hivatalos szponzora az UEFA Bajnokok Ligájának. A Bayern Münchenre tizenötmillió eurót költött tizenhárom éven át az Opel, mely az 1998-as franciaországi labdarúgó-vb mellett a Paris Saint Germain és az Olympic Marseilles klubját szponzorálta, az AC Milan játékosai pedig Meriva feliratos mezt viseltek.

A magyarországi gyárral is rendelkező ingolstadti Audi AG kilencszázalékos tulajdonrészt szerzett a Bayern München labdarúgócsapatában, amiért 2010 áprilisa és 2011 júliusa között három részletben közel százmillió eurót fizet. Az autógyár és a sportklub kapcsolata már nyolcéves, az intenzív támogatásban jelentős szerepe volt a fociimádatáról ismert Martin Winterkornnak, aki korábban csak az Audi márkát vezette, jelenleg viszont már a VW igazgatótanácsának elnöke. A partnerség jegyében a Bayern játékosai természetesen győri motorokkal szerelt Audi gépkocsikkal járnak.

Legfontosabb exportpiacán, az Egyesült Államokban is aktív az Audi: a másfél milliárd dollárból újjáépített New York-i Yankee stadionban már nem Chevy-reklámok virítanak, mert a válság miatt a General Motors nem újította meg a 2006-ban kötött szerződést, ezért a Bronxba látogató baseballrajongókat Audi- és Toyota-reklámok fogadják. A német autógyár hároméves megállapodásának köszönhetően New York sportikonja felvette az Audi Yankees Club nevet.

A népszerű sportesemények vonzzák a hirdetőket, ám a teljes összegre ritkán vállalkozik egyetlen támogató, hiszen egy olimpia, foci-vb vagy -Eb megszervezéséhez a rendező szövetségnek is több százmillió eurónyi összeget kell öszszehoznia. Ehhez több támogató kell, és nem csak a pénznek örül a FIFA, hiszen a bonyolításhoz a kommunikációs és számítástechnikai feladatok mellett a helyszínek közötti szállítást is meg kell oldani, amihez buszok, személykocsik és teherautók is kellenek. Nem véletlen, hogy a támogatók között egyre több az autógyár.

Hagyományosan a világbajnokság előtt egy évvel tartották a Konföderációs Kupát, mely a vb infrastrukturális és szervezéstechnikai főpróbája: a kéthetes eseménysorozat mérkőzéseit négy dél-afrikai városban játszották, erre az alkalomra a Hyundai nyolcvan személyautót és buszt bocsátott a FIFA és a 2010-es dél-afrikai FIFA-világbajnokság szervezőbizottsága (LOC) rendelkezésére a johannesburgi Expo-központban. Az átadási ünnepségen száz VIP vendég, a FIFA- és vállalati vezetők vettek részt. A flottában húsz Azera luxuslimuzin szolgál majd a VIP vendégek, bírók és magas rangú vezetők szállítására.

A Hyundai a bajnokság hivatalos autóipari partnereként további húsz Santa Fe és Tucson szabadidőjárművet, hét Getz kisautót, valamint húsz Starex kisbuszt bocsátott a szervezők rendelkezésére. A személygépkocsi-flottán kívül a Hyundai tizenkét Universe távolsági luxusbusszal segíti a nyolc válogatott csapat közlekedését, valamint további húsz félluxus-autóbuszt bérel helyi partnerétől, a Springbok Atlastól. A buszflotta kezelésével, a gépkocsivezetők oktatásával és a járművek karbantartásával a johannesburgi Springbok Atlas céget bízták meg. Az átadási ünnepség egybeesett az Universe luxusbusz jobbkormányos kivitelének dél-afrikai piaci bevezetésével.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.