Kétezermilliárd dollárnyi márka

A világszerte egymillió fogyasztó véleményét, valamint a pénzügyi és gazdasági teljesítményt is értékelő Millward Brown idei listáján a legeredményesebb autómárka a BMW lett. A bajorországi márka a top százas listán huszonötödik helyezést ért el, a száz márka összesített értéke kétezermilliárd dollár, ami a tavalyihoz képest négyszázalékos növekedést jelent, mindezt a válság idején. A teljes képhez azért hozzátartozik, hogy a Millward Brown listája most először olajipari és energetikai cégekkel bővült, ami jelentősen átrendezte a sorrendet és az összeget.

Az autósok mezőnyében vezet a BMW, dobogós még a Toyota és a Honda. Nemcsak az eladásokra, de a márka értékére is rosszul hatott a többmilliós tavalyi autó-visszahívási akció, hiszen az éveken át listavezető Toyota elvesztette első helyét, és 21,77 milliárd dolláros értékével a járműmárkák között második, és huszonhatodik a teljes globális listán.

A tíz legértékesebb autómárka között fele-fele arányban vannak a tömegmodelleket és a prémium kocsikat gyártók. A Hondát 14,3 milliárd dollárra, a Mercedest 13,74 milliárdra, a Porschét 8,61 milliárdra taksálták.

2007 óta a Google vezeti a top százas világlistát 114 milliárd dollárral, ami százalékos növekedést jelent egy év alatt. Második az IBM (86 milliárd dollár), harmadik pedig az Apple (83 milliárd dollár).

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.