Taxiba ült a kancellár és a miniszter
A háromszemélyes kocsi ezzel tele is volt, mert a vezető mellett alakították ki a könnyen hozzáférhető csomagtárolót. A hátsó ülések alá már nem férnek bőröndök, mert oda kerültek a villanyautó akkumulátorai. Az alacsony padlószintnek köszönhetőn könnyű a beszállás és a pakolás.
Walter da Silva, a VW dizájnigazgatója szerint egy taxin felesleges sok ajtó, ennek jegyében tervezték meg az autót. Az egyszerűség és a költségcsökkentés, valamint a karosszéria merevsége érdekében mindkét oldalon csak egy-egy ajtó van. Az utasok a jobb oldali tolóajtón szállhatnak be- és ki. A műszerfalon és a hátsó részben is egyegy nyolccolos átmérőjű érintőképernyő mutatja az útvonalat, a tarifát, az akkumulátorok állapotát, és tájékoztat az aktuális forgalmi helyzetről, valamint az időjárásról is.
A másfél tonnás menetkész tömegű Milano Taxi hossza 3,8 méter, szélessége 1,7 méter, magassága 1,6 méter. Ha a taxi szabad, akkor a kocsi tetejére szerelt lámpa zölden világít, ha foglalt, akkor pirosan, és fehéren, ha a vezető pihen vagy az autó parkol.
A Volkswagen taxi villanymotorja folyamatosan 50 kilowattos, gyorsításkor 85 kilowattos teljesítményre és akár 120 km/órás sebességre képes. Lítiumion akkumulátoraival egyszeri feltöltéssel háromszáz kilométeres utat tehet meg, és konnektorból egy óra alatt nyolcvanszázalékosra tankolható, a csatlakozódugó a kocsi orrán díszelgő VW-jelvény mögül húzható ki.
A Milano Taxi sorozatgyártása 2013-ban indul, és fényezése az olasz város bérautóinak klaszszikus színét idézi, a karosszéria pedig a már ismert space up! tanulmányautótól származik. A napjainkban divatos üvegplafon mellett a régi Volkswagen Samba mikrobuszok hangulatát idézik a hajlított tetőablakok.