Bányát vett az autógyártó
Az ötlet nem új, egykoron Henry Ford is úgy látta, hogy érdemes bányát venni, mert így biztosabb és persze olcsóbb üzemeinek vasércellátása. A múlt századi példa nyomán a Toyota is rájött arra, hogy nem elég autókat gyártani, a hibridekhez akkumulátor, ahhoz pedig lítium kell, amiből egyre nő az igény, hiszen a kamerák, laptopok és mobiltelefonok után a villanyautók még nagyobb adagban fogyasztják. Az ellátási biztonság érdekében a Toyota beszállt az ausztrál Orocobre Ltd. bányatársaságba. Az előrejelzések szerint egyelőre inkább túlkínálattal, mint lítiumhiánnyal kell számolni, drágulás viszont várható, a kérdés csak az, hogymenynyire, ez nagyban függ a feltárásra váró készletekből.
Egyelőre nem a nyersanyagellátás miatt lassú az elektromos autók elterjedése. Az új generációs lítiumion-telepek jóval könnyebbek és nagyobb kapacitásúak, mint a korábban használt metál-hidridek, ám jóval drágábbak is azoknál. A rohamosan fejlődő lítiumion-technológia tartósságáról és biztonságáról viszont még nincsenek tapasztalatok, ám jelenleg kétségtelenül ezek a legmegfelelőbb energiatárolónak. Egy Nissan Leaf autóhoz négy kilogrammnyi lítium kell, ami a jelenlegi árkalkulációk szerint autónként húsz eurót jelent, tehát nem ez drágítja meg jelentősen az autókat. Egyetlen akkumulátor költsége viszont már tízezer euróba, a nagyobb kapacitású akár ennek többszörösébe is kerülhet.