Kíméletesebb szalagkorlátokat

A személyautók ütközéséhez méretezett acélelemek nem tudnak ellenállni egy kamionnak, ám jelentős sérülést okozhatnak a korlátnak csapódó, vagy az alá szoruló motorosnak.

Az utak mellett jelenleg használatos szegélykorlátokat nem motorkerékpárosokra tervezték.

Új szabványokkal és műszaki megoldásokkal próbálják enyhíteni a motorosok sérüléseit
Új szabványokkal és műszaki megoldásokkal próbálják enyhíteni a motorosok sérüléseit

A személyautók ütközéséhez igazított és becsapódási energiájához méretezett acélelemek ráadásul nem tudnak ellenállni egy kamionnak, viszont jelentős sérülést okozhatnak a korlátnak csapódó, vagy az alá szoruló motorosnak.

A FEMA (Federation of European Motorcyclists Associations – Európai Motorosok Szövetsége) már többször javaslatot tett kíméletesebb szalagkorlátok gyártására. Hamarosan megvalósulhatnak terveik, mert az Európai Szabványügyi Bizottság (European Committee for Standardisation prágai kongresszusán elfogadták javaslataikait.

Hugo Roebroeck, a FEMA szóvivője szerint a szabvány egy közvetlenül a talaj fölött futó alsó korlátot írna elő, ez meggátolná a motor, valamint vezetőjének alácsúszását, és akár a ellentétes forgalomba való átjutását. Ezzel csökkenne a gerincsérülések száma, miközben az autósok védelme sem romlana. Az ötlet már húszéves, de csak most jutott révben az európai szabványt megváltoztató javaslat.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.