Triciklivel indult

Az adószabály és az ínség fura járgányokat szült: az angoloknak is volt Velorexe, ám a Morgan az évek alatt négykerekű lett. Olympia Motor Show, 1910, ekkor mutatták be az első Morgant, melynek kéthengeres nyolc lóerős motorja és három kereke volt. Sokan megmosolyogták a fura járművet, de csak addig, amíg nem állt rajthoz, mert aztán könnyedén nyerte a brooklandsi nemzetközi versenyt.

A cégalapító és kocsigyártó H. F. S. Morgan triciklijével 1911-ben aranyérmet szerzett a London–Exeter–London megbízhatósági futa mon. Az 1936-os modellnek már négy kereke és négyhengeres motorja volt, ezért a Morgan Four Four nevet kapta. A kocsinak Z profi lú acél alváza volt, és az alumíniumkarosszéria kőrisvázra épült.

A Morgan napjainkban kétüléses és négykerekű
A Morgan napjainkban kétüléses és négykerekű

A második világháború alatt légvédelmi ágyúkat és repülőgép-futóműveket készítettek.

A békeévekben újraindult az autógyártás, ám a Morgan ma már inkább különleges, mint tömegmodell: 2009-ben 644 Morgan készült. Többségüket Angliában és az Egyesült Államokban értékesítik, a németeknek és az olaszoknak évi százszáz darab jut. A márka századik születésnapján mutatta be cseppfolyós hidrogénből táplálkozó villanyautóját, ám a Life-Car tanulmánymodell sorozatgyártására hiába várnak a Morgan-rajongók. A magyarországi importőr évi nyolc-tíz autó értékesítését tervezte, a Morgan után megjelent az ugyancsak különleges Wiesmann, és még jön hat márka jön, ám neveket még nem árul el Csikós Attila ügyvezető.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.